Красноріченська селищна військова адміністрація

Луганська область, Сватівський район

ПОЛОЖЕННЯ КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ «ЦЕНТР НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ КРАСНОРІЧЕНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ»  СВАТІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ (в новій редакції)

Дата: 18.10.2021 15:53
Кількість переглядів: 471

                                           

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення  двадцятої сесії                                                                     

Красноріченської

селищної ради

восьмого скликання № 20/4

 21 жовтня 2021 р.       

                                           

                                             

                                             

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

 

 

 

КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ «ЦЕНТР НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ КРАСНОРІЧЕНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ»  СВАТІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

(в новій редакції)

 

                                                   

                                                     

                                                       смт. Красноріченське

2021р.

 

1. КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «ЦЕНТР НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ КРАСНОРІЧЕНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ» СВАТІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ   (далі – Центр) — є об’єктом комунальної власності  Красноріченської селищної ради Сватівського району Луганської області та підпорядкований селищному голові.

        2. Повне найменування центру:  КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «ЦЕНТР НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ КРАСНОРІЧЕНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ» СВАТІВСЬКОГО РАЙОНУ  ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ. 

 Скорочена назва: КУ «ЦНСП  КРАСНОРІЧЕНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ».

             Власником (засновником)  Центру є Красноріченська територіальна громада  (далі громада)  в особі  Красноріченської селищної ради (ідентифікаційний код-04337587; місце знаходження: 92913 Україна, Сватівського району Луганська область, селище міського типу  Красноріченське, вулиця Центральна, будинок 20).

 

         3. Центр є установою соціального захисту населення,  що надає соціальні послуги та проводить соціальну роботу з особами, сім’ями, сім’ями з дітьми та молоддю, які перебувають у складних життєвих обставинах; здійснює соціальний захист неповнолітніх, профілактику правопорушень та дитячої бездоглядності у громаді, здійснює підтримку життєдіяльності громадян, які  не здатні до самообслуговування у зв'язку з похилим віком, інвалідністю, хворобою, інших категорій осіб, які потребують сторонньої допомоги.

 

         4. Центр є юридичною особою, бюджетною установою, неприбутковою організацією. Має печатку, бланки та штамп із своїм найменуванням, має цивільну правоздатність і дієздатність, від свого імені набуває майнових та особистих немайнових прав, несе відповідальність відповідно до вимог чинного законодавства України, має право укладати угоди, виступає позивачем і відповідачем у судах, несе відповідальність за своїми зобов’язаннями згідно із чинним законодавством України.

 

        5. Центр у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про соціальні послуги», «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю», Законом  України "Про органи та служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей", Законом України "Про охорону дитинства", Законом України "Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування", Законом України "Про попередження насильства в сім'ї" та іншими законодавчими актами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та Красноріченської селищної ради Сватівського району Луганської області з питань надання соціальних послуг, цим Положенням (далі - Положення).

 

     

 6. Основними принципами діяльності Центру є:

  -  законність, соціальна справедливість, дотримання і захист прав людини;

   - системність, комплексність, адресність та індивідуальний підхід;

  -  доступність та відкритість, добровільність вибору отримання чи відмови від надання соціальних послуг;

  -  конфіденційність, відповідальність за дотримання етичних та правових норм під час надання послуг;

  -  дотримання державних стандартів соціальних послуг, недопущення негуманних і дискримінаційних дій щодо соціально незахищених категорій населення, які перебувають у складних життєвих обставинах;

  -  максимальна ефективність використання бюджетних та позабюджетних коштів.

 

         7. Координацію діяльності Центру з питань надання соціальних послуг здійснює Департамент соціального захисту населення Луганської області, організаційно-правову, методичну та інформаційну підтримку здійснює Луганський обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, контроль за забезпеченням його діяльності — в установленому діючим законодавством України порядку.

 

          8. Центр утворюється, реорганізується та ліквідується Красноріченською селищною радою Сватівського району Луганської області і належить до сфери її управління.

 

          9. Положення про Центр, штатний розпис Центру та фонд, кошторис Центру затверджується  Красноріченською селищною радою.

 

         10.  У Центрі утворюються такі структурні підрозділи:

              - відділ соціальної роботи;

              - відділення соціальної допомоги вдома;

              - відділення організації надання адресної натуральної та грошової допомоги;

             - інші підрозділи, діяльність яких спрямована на надання соціальних                послуг особам, сім’ям, відповідно до встановлених потреб.

        Структурні підрозділи Центру очолюються керівниками, які призначаються на посаду та звільняються з посади керівником Центру.

      Структурні підрозділи Центру, посади  фахівців із соціальної роботи, соціальних робітників для більш доступних соціальних послуг населенню громади, утворюються, реорганізуються і ліквідуються на підставі пропозицій керівника Центру, підготовлених на основі вивчення потреб у соціальних послугах на території громади

       Кожен  з підрозділів (відділів, відділень) мають власні Положення, які затверджуються директором  Центру відповідно до чинного законодавства.

      Діяльність Центру повинна відповідати критеріям діяльності суб'єктів, що надають соціальні послуги.

                                                                                                                

11.  Основною метою діяльності Центру є сприяння у розв’язанні проблемних питань і надання соціальних послуг населенню громади,  з які перебувають  у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги.

 

         12. Основними завданнями ЦНСП є:

           захист конституційних прав та законних інтересів дітей, в тому числі дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;

         проведення соціально-профілактичної роботи, спрямованої на запобігання потраплянню в складні життєві обставини осіб, сімей, сімей з дітьми та молоді;

         виявлення одиноких громадян похилого віку, осіб з інвалідністю, хворих (з числа осіб працездатного віку на період встановлення їм групи інвалідності, визнані такими в порядку, затвердженому Міністерством охорони здоров’я), осіб, сімей, сімей з дітьми та молоді, в тому числі з інвалідністю, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги;

         здійснення соціального супроводу осіб, сімей, сімей з дітьми та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги, надання їм соціальних послуг за результатами проведеної оцінки потреб;

         організація, планування та надання соціальних послуг відповідно до Державних стандартів, здійснення інших заходів, зокрема щодо відновлення соціальних функцій, психологічного і фізичного стану осіб, сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги;

          запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності;

         протидія будь яким проявам дискримінації, у питаннях віднесених до сфери компетенції Центру;

         підготовка пропозицій до проектів державних цільових, галузевих та регіональних програм в частині забезпечення соціального захисту дітей та сім’ї;

         виконання програм і здійснення заходів, спрямованих на забезпечення  соціального та правового захисту дітей, сімей та молоді у тому числі соціальної підтримки сімей з дітьми, сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, попередження насильства в сім’ї, оздоровлення та відпочинку дітей, забезпечення рівних прав і можливостей для участі жінок та чоловіків у політичному, економічному і культурному житті, протидії торгівлі людьми;

         впровадження альтернативних форм інтитуційному вихованню - прийомних сімей та будинків сімейного типу.

         організація та проведення заходів щодо захисту прав та інтересів дітей, виявлення причин, що зумовлюють дитячу бездоглядність, запобігання правопорушень серед них;

         пропагування здорового способу життя, профілактика негативних проявів, наркоманії, алкоголізму та правопорушень серед дітей та їхніх батьків;

         забезпечення взаємодії із структурними підрозділами місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, а також залучення потенціалу територіальної громади до проведення соціальної роботи із сім’ями, дітьми та молоддю та особами, які потрапили в складні життєві обставини.

 

          13. Центр, відповідно до покладених на нього завдань виконує такі функції:

         1) здійснює заходи щодо:

         - виявлення та обліку осіб, сімей, дітей та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги:

- діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, особи з їх числа;

- прийомні сім’ї, дитячі будинки сімейного типу, опікуни, піклувальники;

- особи/діти з інвалідністю;

- одинокі матері (батьки);

           - неповнолітні батьки;

           - сім’ї, у яких дитина (діти) вилучені за рішенням суду без позбавлення батьків батьківських прав та сім’ї, у яких батьки позбавлені батьківських прав відносно своїх дітей і існують юридичні підстави ініціювати поновлення батьків у правах;

- сім’ї у яких виховуються діти-сироти та тимчасово влаштовані діти, які залишилися без піклування батьків або осіб, що їх замінюють;

- сім’ї опікунів, піклувальників недієздатної особи;

- батьки – трудових мігрантів;

- особи/сім’ї, що виявили намір відмовитись від новонародженої дитини;

- особи/сім’ї, у яких діти перебувають в інституційних закладах або оформляються до них;

- особи з числа випускників інтернатних закладів;

- діти, які розлучені із сім’єю, які не є громадянами України й заявили про намір звернутися до компетентних органів із заявою про визначення біженцями;

- особи (у тому числі неповнолітнім), звільнені з установ виконання покарань, засуджені без позбавлення волі, які перебувають під слідством чи на обліку, як правопорушники;

- особи/сім’ї, які зазнали жорстокості та насильства, постраждали від торгівлі людьми, залучалися до найгірших форм дитячої праці;

-  особи, які скоїли жорстокість та насильство;

- особи похилого віку, особи з інвалідністю, хворі (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги;

- особи, які потребують у складній життєвій ситуації у зв’язку з безробіттям, стихійним лихом, катастрофою і зареєстровані у державній службі зайнятості, як такі, що шукають роботу (і мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей-інвалідів, осіб похилого віку, інвалідів), якщо середньомісячний сукупний дохід їх сімей нижчий ніж прожитковий мінімум для сім’ї;

- особи/сім’ї з проблемами вживання психоактивних речовин та залежностей;

- сім’ї, у яких проживають діти до встановлення ВІЛ-статусу, один із членів сім’ї має позитивний ВІЛ-статус або члени сім’ї, що страждають на хворобу, зумовлену ВІЛ;

- учасники АТО й члени їх сімей, члени сімей загиблих учасників АТО;

- внутрішньо переміщені особи.

         - контролю у межах повноважень за цільовим використанням державної допомоги при народженні дитини;

         - соціальної та психологічної адаптації дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа з метою підготовки до самостійного життя;

         - соціального супроводження прийомних сімей і дитячих будинків сімейного типу, а також соціального супроводу дітей, які перебувають під опікою, піклуванням;

         - інформування населення про соціальні послуги, які надаються відповідно до законодавства;

         - порушення питання про накладення дисциплінарних стягнень  на посадових осіб у разі невиконання ними законодавства щодо дітей;

         - надання допомоги дитячим та молодіжним громадським організаціям з питань, що входять до компетенції Центру;

         - проведення рейдів разом з відділом кримінальної поліції у справах дітей щодо запобігання дитячої бездоглядності та профілактики скоєння правопорушень;

         - залучення громадськості до участі у перевихованні неповнолітніх, які вчиняють правопорушення;

         - ведення обліку дітей, які опинились у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які залишились без піклування батьків, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу;

         - забезпечення сприяння громадським та іншим організаціям у проведенні ними роботи з питань соціального захисту дітей;

         - визначення пріоритетних напрямків поліпшення в громаді становища дітей, їх соціального захисту, сприяння їх фізичному, духовному та інтелектуальному розвиткові;

         - забезпечення ведення, в межах компетенції, державної статистики щодо дітей;

         - вирішення питання, в установленому порядку щодо надання адресної матеріальної, натуральної та інших видів соціальної допомоги особа та сім’ям з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах;

         - здійснення інформаційно-роз'яснювальної роботи, через засоби масової інформації, в межах своєї компетенції.

         2) проводить оцінку потреб осіб, сімей, сімей з дітьми та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги, обстеження матеріально-побутових умов за їх згодою, у тому числі сімей учасників антитерористичної операції та внутрішньо переміщених осіб, визначає соціальні послуги та методи соціальної роботи, забезпечує психологічну підтримку.

         3) за результатами оцінки потреб надає послуги з:

         - соціального супроводу;

         - соціальної профілактики;

         - консультування;

         - соціальної інтеграції та реінтеграції;

         - соціальної адаптації;

         - соціального супроводу сімей, в яких виховуються діти-сироти і діти, -

              позбавлені батьківського піклування;

         - кризового та екстреного втручання;

         - представництва інтересів;

         - посередництва (медіації);

          - надання адресної натуральної та грошової допомоги;

         - догляду вдома.

         4) забезпечує соціальний патронаж молодих осіб, які відбули покарання у вигляді обмеження або позбавлення волі на певний строк, а також звільнених від подальшого відбування зазначених видів покарань на підставах, передбачених законом;

         5) забезпечує якісне соціальне обслуговування (надання соціальних послуг);

            6) веде профілактичний облік дітей, які схильні до вчинення правопорушень та інших категорій дітей, які підпадають взяттю на облік, проводить з ними відповідну роботу;

           7) перевіряє матеріально-побутові умови та сімейні обставини у кризових сім'ях; веде облік кризових сімей у яких виховуються діти. Проводить профілактичну роботу з ними;

          8) одержує в установленому порядку від установ та організацій інформацію та документи, які необхідні Центру для виконання покладених на неї завдань;

          9) збирає та узагальнює на місцевому рівні статистичні дані, готує інформаційно-аналітичні матеріали та звітність щодо проведеної соціальної роботи та соціальних послуг, що надаються населенню, і подає їх за відповідними напрямками роботи Департаменту соціального захисту населення, Луганському обласному центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді та органу, який його утворив;

           10) співпрацює з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, навчальними закладами, закладами охорони здоров’я, територіальними структурними підрозділами Національної поліції тощо.

           11) виконує рішення Красноріченської територіальної громади Луганської області та її виконавчого комітету, розпоряджень і доручень голови селищної ради  Красноріченської територіальної громади відповідно до компетенції Центру;

          12) здійснює своєчасну і достовірну подачу інформацій та звітів, що входять до компетенції Центру, стан діловодства, обліку дітей;

          13) оформлює проекти рішень Красноріченської територіальної громади, виконавчого комітету, розпоряджень голови селищної ради Красноріченської  територіальної громади з питань компетенції Центру.

 

          14.   Центр має право:

          вносити пропозиції щодо вдосконалення надання соціальних послуг та проведення соціальної роботи;

         подавати пропозиції до проекту бюджету ТГ з питань, що належать до їх компетенції;

         укладати в установленому порядку договори з підприємствами, установами та організаціями (в тому числі іноземними) щодо проведення робіт, спрямованих на виконання покладених на нього завдань;

залучати фахівців інших закладів, установ та організацій різних форм власності для здійснення надання соціальних послуг;

         вживати заходи для забезпечення захисту прав, свобод і законних інтересів осіб, сімей, сімей з  дітьми та молоді.

 

          15. Центр  очолює директор, який призначається на посаду і звільняється з посади в установленому порядку головою Красноріченської селищної ради Сватівського району Луганської області.

 

          16. Директор Центру :

         здійснює загальне керівництво діяльністю Центром, несе персональну відповідальність за виконання покладених на Центр завдань, законність прийнятих ним рішень, визнає ступінь відповідальності працівників;

         координує діяльність структурних підрозділів Центру;

         складає в установленому порядку та подає селищному голові штатний розпис та кошторис витрат Центру;

         розробляє і подає на затвердження Красноріченської селищній раді Сватівського району Луганської області зміни та доповнення до положення про Центр ;

         затверджує Положення про структурні підрозділи Центру та посадові інструкції його працівників;

         видає в межах своїх повноважень накази організаційно-розпорядчого характеру, організовує і контролює їх виконання;

         представляє  Центр у відносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;

         проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до компетенції Центру;

         сприяє підвищенню кваліфікації працівників Центру;

         приймає рішення щодо заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників Центру.

 

         17. Діяльність Центру фінансується за рахунок коштів місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством.

         Центр утримується за рахунок коштів, які відповідно до Бюджетного кодексу України виділяються з місцевих бюджетів (селищного бюджету) на соціальний захист населення, інших надходжень, у тому числі від діяльності

його структурних підрозділів, від надання платних соціальних послуг, а також благодійних коштів громадян, підприємств, установ та організацій.

            Центр надає послуги як на безоплатній, так і на платній основі (в межах наявних можливостей), визначені постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 року № 12 «Про порядок надання платних соціальних послуг та затвердження їх переліку».

 

         18. Для надання соціальних послуг Центр має право залучати на договірних засадах інші підприємства, установи, організації та фізичних осіб, зокрема волонтерів.

         Соціальні послуги надаються Центром відповідно до Державних стандартів, затверджених Міністерством соціальної політики України.

 

         19 Центр має право в установленому порядку отримувати гуманітарну та благодійну допомогу, в тому числі із-за кордону, яка використовується для надання допомоги громадянам, які обслуговуються Центром  та поліпшення матеріально-технічної бази Центру.

 

         20. Перевірка роботи та контроль за організацією діяльності із соціальним обслуговуванням (надання соціальних послуг) структурних підрозділів,  проводяться відповідно до законодавства України.

21. Працівники Центру , які надають соціальні послуги, зобов’язані сумлінно ставитися до виконання своїх обов’язків, поважати гідність громадян, не допускати негуманних і дискримінаційних дій щодо громадян, яких вони обслуговують, зберігати в таємниці інформацію, отриману під час виконання своїх службових обов’язків, а також інформацію, яка може бути використана проти зазначених громадян.

            22. У разі ліквідації КУ «ЦНСП Красноріченської селищної ради» Сватівського району Луганської області його активи мають бути передані іншій неприбутковій організації відповідного виду або зараховані до селищного бюджету.

         23. КУ «ЦНСП Красноріченської селищної ради» Сватівського району Луганської області  у своїй діяльності забезпечує дотримання вимог Закону України “Про захист персональних даних”.

          24.  Зміни до Положення Центру вносяться на підставі рішення Красноріченської селищної ради шляхом викладення його в новій редакції у порядку встановленому законодавством.

               

 

 

 Секретар селищної ради                                                        Т.І. Несмашна

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано