Красноріченська селищна військова адміністрація

Луганська область, Сватівський район

Про перейменування закладу освіти Комунальний заклад «Красноріченський ліцей» Красноріченської селищної ради  Луганської області та затвердження Статуту в новій редакції

Дата: 14.11.2021 10:57
Кількість переглядів: 733

                                                                                      УКРАЇНА

КРАСНОРІЧЕНСЬКА  СЕЛИЩНА  РАДА

ЛУГАНСЬКОЇ     ОБЛАСТІ

КРЕМІНСЬКОГО  РАЙОНУ

ВОСЬМОГО   СКЛИКАННЯ

ДВАДЦЯТЬ ПЕРША  СЕСІЯ

Р І Ш Е Н Н Я

09 листопада 2021 року                 смт Красноріченське                                          № 21/6

Про перейменування закладу освіти

Комунальний заклад «Красноріченський

ліцей» Красноріченської селищної ради 

Луганської області та затвердження

Статуту в новій редакції

 

Відповідно до частини першої статті 144 Конституції України,  Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій» від 17.11.2020р №1009-IX,  Цивільного кодексу України,  постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 №807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів», у зв’язку із зміною адміністративно-територіального устрою України та у зв’язку зі зміною юридичної адреси засновника, керуючись п. 4 ст.54 Закона України «Про місцеве самоврядування в Україні»,  Красноріченська селищна  рада

 ВИРІШИЛА:

1. Перейменувати заклад освіти КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «КРАСНОРІЧЕНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ» КРАСНОРІЧЕНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ (код ЄДРПОУ 35753132) на КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «КРАСНОРІЧЕНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ» КРАСНОРІЧЕНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ СВАТІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ.

2. Внести зміни до юридичної адреси КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «КРАСНОРІЧЕНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ» КРАСНОРІЧЕНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ СВАТІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ з адреси: 92913, Луганська область, Кремінський район, смт Красноріченське, квартал Верстатобудівників, 5, на адресу: 92913, Луганська область, Сватівський район, , смт Красноріченське, квартал Верстатобудівників, 5.

3. Викласти в новій редакції  Статут  КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «КРАСНОРІЧЕНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ» КРАСНОРІЧЕНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ СВАТІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ  (додається).

3. Доручити директору КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «КРАСНОРІЧЕНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ» КРАСНОРІЧЕНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ СВАТІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ Олені Леонідівні, вжити заходів щодо державної реєстрації Статуту  КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «КРАСНОРІЧЕНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ» КРАСНОРІЧЕНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ СВАТІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ  та  забезпечити державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу.

4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійно діючу комісію з питань законності, прав і обов’язків громадянина, запобігання корупції, свободи слова, регламенту, депутатської діяльності  та етики, соціального захисту населення, охорони здоров’я, освіти культури і спорту.  

Селищний голова                                                         Сергій ГЛУЩЕНКО

                                                                                              ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням  двадцять першої  сесії  Красноріченської селищної ради

восьмого  скликання  № 21/6

09 листопада   2021 року

 

 

 

 

 

 

 

 

СТАТУТ
КОМУНАЛЬНОГО  ЗАКЛАДУ « КРАСНОРІЧЕНСЬКИЙ  ЛІЦЕЙ»
КРАСНОРІЧЕНСЬКОЇ  СЕЛИЩНОЇ РАДИ СВАТІВСЬКОГО РАЙОНУ 
ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

(КОД  ЄДРПОУ  35753132)

(нова редакція)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

смт  Красноріченське, 2021 р.

І. Загальні положення

           1.1.КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «КРАСНОРІЧЕНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ» КРАСНОРІЧЕНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ  СВАТІВСЬКОГО  РАЙОНУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ (КОД ЄДРПОУ 35753132)   є опорним закладом освіти (далі – опорний заклад освіти) Красноріченського освітнього округу, що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти та у структурі якого можуть функціонувати філії, підрозділи та представництва.

1.2. Рішення про створення, реорганізацію та припинення філій, підрозділів та представництв закладу освіти та затвердження положення про них приймається  Красноріченською селищною радою.

 1.3. Повне найменування: КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «КРАСНОРІЧЕНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ» КРАСНОРІЧЕНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ  СВАТІВСЬКОГО РАЙОНУ  ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ.

Скорочене найменування: Красноріченський ліцей.

 1.4. Юридична адреса закладу освіти: 92913 Луганська область, Сватівський район, смт Красноріченське , кв-л Верстатобудівників,5

 1.5. Опорний заклад освіти є юридичною особою, може мати  рахунки в органах Казначейства, банківських установах, самостійний баланс, печатку, штамп, ідентифікаційний номер, обслуговується централізованою бухгалтерією відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету  Красноріченської селищної ради Сватівського району  Луганської області.

1.6. Засновником опорного закладу освіти є Красноріченська селищна рада Сватівського району Луганської області.

 Галузеве управління опорного закладу освіти здійснює уповноважена особа Засновника- відділ освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Красноріченської селищної ради.

 Організаційно-правова форма: комунальний заклад.

 1.7. Опорний заклад освіти надає послуги за такими рівнями:

-початкова освіта, яка відповідає першому рівню Національної рамки кваліфікацій;

-базова середня освіта, яка відповідає другому рівню Національної рамки кваліфікацій;

-профільна середня освіта, яка відповідає третьому рівню Національної рамки кваліфікацій.

 Повна загальна середня освіта має три рівні освіти: початкова освіта; базова середня освіта; профільна середня освіта.

 1.8. Структура Красноріченського ліцею:

- початкова школа(І ступінь), що забезпечує початкову освіту тривалістю чотири роки (1-4-і класи загальної середньої освіти);

- гімназія (ІІ ступінь), що забезпечує базову середню освіту тривалістю п’ять років (5-9-і класи);

- ліцей (ІІІ ступінь), що забезпечує профільну середню освіту тривалістю два роки (10-11- класи);

 В своїй структурі опорний заклад освіти Красноріченський ліцей має філію закладу освіти –ФІЛІЯ «БАРАНИКІВСЬКА ГІМНАЗІЯ»КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ  «КРАСНОРІЧЕНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ» КРАСНОРІЧЕНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ СВАТІВСЬКОГО  РАЙОНУЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ.

Скорочене найменування: філія Бараниківська гімназія.

В структурі якої є:

- початкова школа(І ступінь), що забезпечує початкову освіту тривалістю чотири роки (1-4-і класи загальної середньої освіти);

- гімназія (ІІ ступінь), що забезпечує базову середню освіту тривалістю п’ять років (5-9-і класи).

 Філія закладу освіти - це територіально відокремлений структурний підрозділ закладу освіти, що не має статусу юридичної особи та діє на підставі положення, затвердженого засновником відповідного закладу освіти на основі типового положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Адреса   філії: 92922, с.Бараниківка, кв. Гагаріна, 5 Сватівський район Луганська область

Опорний заклад освіти КОМУНАЛЬНИЙ  ЗАКЛАД  «КРАСНОРІЧЕНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ» КРАСНОРІЧЕНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ СВАТІВСЬКОГО РАЙОНУ  ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ (КОД ЄДРПОУ 35753132)  є правонаступником усіх майнових і немайнових прав та обов‘язків КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «БАРАНИКІВСЬКА ГІМНАЗІЯ»КРАСНОРІЧЕНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ.

Навчання здобувачів освіти за програмами дванадцятирічної повної загальної середньої освіти починається:

для початкової освіти – з 1 вересня 2018 року;

для базової середньої освіти – з 1 вересня 2022 року;

для профільної середньої освіти – з 1 вересня 2027 року.

З 1 вересня 2027 року здобуття профільної середньої освіти становить три роки.

До 2027 року здобуття профільної середньої освіти забезпечується в межах дворічної старшої школи відповідно до законодавства.

Початкова школа, гімназія, ліцей, філія функціонують як структурні підрозділи Красноріченського ліцею.

1.9. Красноріченський ліцей та філія у своїй діяльності керуються Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні», іншими нормативно-правовими актами України, постановами Верховної Ради України, указами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, Кабінету Міністрів України, наказами центральних органів виконавчої влади, рішеннями Засновника, Органом управління та власним Статутом.

1.10. Головною метою діяльності Красноріченського ліцею, філії є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти, всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової та громадської активності.

1.11. Основними завданнями діяльності Красноріченського ліцею, філії є:

- виховання громадянина України;

- формування особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

- виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовка учнів до подальшої освіти і трудової діяльності;

- виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;

- реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, регіональних мов або меншин та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів.

1.12. Красноріченський ліцей, філія несуть відповідальність перед здобувачами освіти, громадськістю, суспільством і державою за:

- безпечні умови освітньої діяльності;

- дотримання Державних стандартів освіти;

- дотримання договірних зобов’язань і іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

- дотримання фінансової дисципліни;

- прозорість, інформаційну відкритість закладу.

1.13. Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років. Діти, яким на початок навчального року виповнилося сім років, повинні розпочати здобуття початкової освіти цього ж навчального року.

1.14. Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними освітньої програми корекційно-розвитковим складником. Особливості здобуття такими особами повної загальної середньої освіти визначаються спеціальним законом.

1.15. На рівнях початкової та базової середньої освіти освітній процес може організовуватися за циклами, визначеними спеціальним законом, поділ на які здійснюється з урахуванням вікових особливостей фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей.

1.16. Здобуття профільної середньої освіти здійснюється за академічним спрямуванням - профільне навчання на основі поєднання змісту освіти, визначеного стандартом профільної середньої освіти, і поглибленого вивчення окремих предметів з урахуванням здібностей та освітніх потреб здобувачів освіти з орієнтацією на продовження навчання на вищих рівнях освіти.

Красноріченський ліцей, філія можуть мати освітні програми профільної середньої освіти за одним чи обома спрямуваннями.

З урахуванням освітніх запитів населення, кадрового забезпечення та матеріально-технічної і методичної бази Красноріченський ліцей організовує навчання за одним або кількома профільними напрямами.

1.17. Красноріченський ліцей для здійснення статутної діяльності може на договірних засадах об’єднуватися з іншими юридичними особами, створюючи освітні, освітньо-наукові, наукові, освітньо -виробничі та інші об’єднання, кожен із учасників якого зберігає статус юридичної особи.

1.18. Автономія Красноріченського ліцею визначається правом:

- брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти;

- проходити в установленому порядку інституційний аудит закладу;

- налагодити внутрішню систему забезпечення якості освіти;

- самостійно формувати освітні програми;

- на основі освітніх програм розробляти навчальний план, у тому числі в установленому порядку розробляти й впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани, освітні програми;

- планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку закладу;

- спільно з закладами вищої освіти, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

- використовувати різні форми морального стимулювання та матеріального заохочення педагогічних працівників, здобувачів освіти, інших учасників освітнього процесу в порядку, визначеному чинним законодавством;

- розпоряджатися рухомим і нерухомим майном згідно з законодавством України та цим Статутом;

- розвивати власну матеріально-технічну базу та соціальну базу (спортивно-оздоровчі, лікувально-профілактичні і культурні підрозділи);

- упроваджувати експериментальні програми;

- самостійно забезпечувати добір і розстановку кадрів;

- розробляти власну символіку та атрибути, форму для здобувачів освіти;

- видавати документи про освіту встановленого зразка;

- користуватись пільгами, передбаченими державою;

- брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів у проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, просвітницької роботи;

- здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.

1.19. Красноріченський ліцей, філія зобов’язані:

- реалізувати положення Конституції України, Закону України «Про освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;

- здійснювати освітню діяльність на підставі ліцензії, отриманої у встановленому законодавством порядку;

- задовольняти освітні потреби громадян, які проживають на території обслуговування закладу в здобутті повної загальної середньої освіти;

- за потреби створювати інклюзивні  спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

- забезпечувати єдність навчання та виховання;

- проходити плановий інституційний аудит у термін та в порядку, визначеними спеціальним законодавством;

- забезпечувати відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;

- охороняти життя і здоров’я здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників закладу;

- додержуватись фінансової дисципліни, зберігати матеріальну базу;

- забезпечувати видачу здобувачам освіти документів про освіту встановленого зразка;

- здійснювати інші повноваження, делеговані Законодавством.

У Красноріченському ліцеї, філії можуть бути створені та функціонувати предметні комісії, методичні об’єднання, творчі, динамічні, мобільні групи, психологічна, методична служби, наукові та інші об’єднання здобувачів освіти, вчителів, батьків.

1.20. Медичне обслуговування здобувачів освіти забезпечуються відповідними закладами охорони здоров’я.

1.21. Мовою освітнього процесу у Красноріченському ліцеї, філії є державна мова. Особливості використання мов в окремих видах та на окремих рівнях освіти визначаються Законом України «Про освіту» та спеціальними законами.

1.22. Красноріченський ліцей, філія організовують навчання за інституційною (очна, технології дистанційного, змішаного навчання) та індивідуальною (екстернатна, сімейна, педагогічний патронаж) формами навчання відповідно до положень, затверджених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Красноріченський ліцей, філія організовують інклюзивне навчання для дітей з особливими освітніми потребами відповідно до актів законодавства у сфері освіти і науки.

1.23. Красноріченський ліцей, філія створюють умови для навчання осіб із особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.

1.24. Організація харчування учнів Красноріченського ліцею, філії здійснюється відповідно до норм чинного законодавства.

1.25. Взаємовідносини Красноріченського ліцею з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

ІІ. Організація освітнього процесу

2.1. Основною формою здобуття освіти у Красноріченському ліцеї, філії є інституційна (очна (денна)  , екстернатна, сімейна, педагогічний патронаж) форма здобуття освіти. Заклад може створювати у своєму складі класи з поглибленим вивченням окремих предметів, спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами. У Красноріченському ліцеї, філії можуть діяти й інші форми здобуття освіти, зокрема, індивідуальна, технології дистанційної освіти, змішаного навчання . Особливості застосування різних форм здобуття освіти регламентуються чинним законодавством.

 Індивідуальне навчання та навчання екстерном у ліцеї організовуються відповідно до положень про індивідуальне навчання та екстернат у системі повної загальної середньої освіти, затверджених Міністерством освіти і науки України.

2.2. Наповнюваність класів Красноріченського ліцею, філії не може перевищувати 30 учнів.

2.3. Кількість учнів у класах визначається демографічною ситуацією, але повинна становити не менше п’яти осіб. У разі меншої кількості учнів у класі заняття проводяться за індивідуальною або іншими формами навчання.

2.4. За письмовими зверненнями батьків, інших законних представників учнів та відповідно до рішення засновника у 1-4 класах можуть функціонувати групи подовженого дня, фінансування яких здійснюється за кошти засновника та за інші кошти, не заборонені законодавством.

2.5. Порядок створення та функціонування групи подовженого дня визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.

2.6. Порядок поділу класів на групи при вивченні окремих предметів встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

2.7. Красноріченський ліцей, філія планують свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного, планів, що схвалюються педагогічною радою та затверджуються директором. У планах роботи відображаються найголовніші питання роботи закладу, визначаються перспективи його розвитку.

Освітній процес у початковій школі, базовій середній школі, профільній середній школі здійснюється відповідно до програм, розроблених на основі Державних стандартів освіти відповідних рівнів.

Красноріченський ліцей розробляє освітні програми, що схвалюються педагогічною радою та затверджуються директором.

2.8. На основі освітніх програм Красноріченський ліцей складає та затверджує навчальні плани, що конкретизують організацію освітнього процесу.

2.9. Відповідно до навчального плану педагогічні працівники самостійно добирають навчальні програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, педагогічні технології, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів. Авторські освітні програми, підручники та посібники застосовуються закладом після затвердження їх в установленому чинним законодавством порядку.

2.10. Красноріченський ліцей може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Засновник має право затверджувати перелік платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

2.11. Режим роботи Красноріченського ліцею, філії визначається ним на основі відповідних нормативно-правових актів, розглядається на педагогічній раді та затверджується керівником закладу освіти.

2.12. Структура навчального року, тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлюється Красноріченським ліцеєм у межах часу, передбаченого освітньою програмою. Організація освітнього процесу не повинна призводити до перевантаження здобувачів освіти та має забезпечувати безпечні та нешкідливі умови здобуття освіти.

2.13. Навчальний рік у Красноріченському ліцеї, філії починається у День знань - 1 вересня і закінчується не пізніше першого липня наступного року.

2.14. Загальна тривалість канікул протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів.

Тривалість уроків у Красноріченському ліцеї, філії становить: у 1-х класах – 35 хвилин, 2-4-х класах – 40 хвилин, у 5-11-х класах – 45 хвилин.

Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреб в організації активного відпочинку і харчування здобувачів освіти.

2.15. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, затверджується директором і узгоджується в установленому чинним законодавством порядку.

2.16. Зміни часу, розкладу навчальних занять без дозволу адміністрації закладу забороняється.

Відволікання здобувачів освіти від навчальних занять для проведення інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).

Залучення здобувачів освіти до видів діяльності, не передбачених освітніми програмами та навчальними планами Красноріченського ліцею, філії дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх заміняють.

2.17. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у Красноріченському ліцеї, філії  проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів здобувачів освіти та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

Позакласна робота, культурно-масові заходи проводяться в позаурочний час.

Зміст, обсяг і характер домашніх завдань із кожного предмета визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей здобувачів освіти.

Виховання здобувачів освіти здійснюється в процесі урочної, позаурочної та позашкільної роботи з ними. Цілі виховного процесу визначаються на основі принципів, закладених у Конституції України, законах та інших нормативно-правових актах України.

2.18.Основними формами організації освітнього процесу в закладі освіти є різні типи уроку. Також формами організації освітнього процесу можуть бути екскурсії, віртуальні подорожі, дистанційні уроки, уроки-семінари, конференції, форуми, спектаклі, брифінги, квести, інтерактивні уроки (урок-«суд», урок-дискусія, уроки з навчанням одних учнів іншими), інтегровані уроки, проблемний урок, відеоуроки, прес-конференції, ділові ігри, практичні заняття, свята тощо. Вони можуть бути організовані фронтально, групами, індивідуально залежно від віку дітей, педагогічної мети, матеріально-технічного забезпечення закладу освіти. Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись у змісті окремих предметів за умови виконання вимог Державних стандартів загальної середньої освіти.

2.19. У закладі освіти є система внутрішнього забезпечення якості освіти, яка  складається з наступних компонентів:

кадрове забезпечення освітньої діяльності;

навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності;

 матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності;

якість проведення навчальних занять;

 система та механізми забезпечення академічної доброчесності;

моніторинг досягнення здобувачами освіти результатів навчання (компетентностей); оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;

оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання освітньої діяльності педагогічних працівників;

 оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти;

 забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, у тому числі для самостійної роботи здобувачів освіти

забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти;

створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

 інші процедури та заходи, що визначаються спеціальними законами або установчими документами закладу освіти.

2.20. Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:

 оновлення методичної бази освітньої діяльності;

 контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок здобувачів освіти, розробка рекомендацій щодо їх покращення;

моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти; створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників

2.21. У Красноріченському ліцеї, філії забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

2.22. Примусове залучення здобувачів освіти Красноріченського ліцею, філії до вступу в будь-які об’єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.

2.23. Територію обслуговування Красноріченського ліцею, філії закріплює Красноріченська селищна рада до початку навчального року.

Зарахування здобувачів освіти до Красноріченського ліцею, філії проводиться наказом директора, що видається на підставі заяви, копії свідоцтва про народження дитини, за наявності медичної довідки встановленого зразка і відповідного документа про освіту (крім здобувачів освіти першого класу). Після зарахування дітей до Красноріченського ліцею, філії  розподіл між класами здійснюється директором в межах нормативу наповнюваності класів, визначеного Законом України «Про загальну середню освіту».

2.24.Зарахування здобувачів освіти до Красноріченського ліцею, філії здійснюється на без конкурсній основі. Зарахування здобувачів освіти дозволяється на конкурсних засадах лише у випадках, якщо кількість поданих заяв на відповідний рівень загальної середньої освіти перевищує спроможність закладу. Право на першочергове зарахування до початкової школи мають діти, які проживають на території обслуговування Красноріченського ліцею, філії  та особи з особливими освітніми потребами.

2.25.  Зарахування, відрахування та переведення здобувачів освіти здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства.

Здобувачі освіти у філії, включені до контингенту опорного закладу освіти. Зарахування, переведення та відрахування таких здобувачів освіти здійснюється згідно з наказом директора опорного закладу освіти, на підставі особистої заяви (для неповнолітніх - заяви батьків або осіб, які їх замінюють) або направлень відповідних органів управління освітою, а також свідоцтва про народження (копії), медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу). До першого класу зараховуються, як правило, діти з 6-ти років. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до закладу освіти відповідно до законодавства та міжнародних договорів. Класи у закладі формуються згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими 6 законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу, та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до закладу. У разі, якщо у філіях опорного закладу освіти кількість дітей у початкових класах менша за 5 осіб, створюються класи-комплекти (різновікова група дітей, у тому числі з особливими освітніми потребами), які об’єднують учнів від 1 до 4 класів. У 5-9 класах при меншій кількості учнів, ніж 5 осіб і неможливості підвезення учнів до опорного закладу, організовуються заняття за індивідуальною або іншими формами навчання. У разі переходу чи вибуття здобувачів освіти до іншого закладу освіти для здобуття загальної середньої освіти, батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого закладу освіти.

2.26. Виконання Державних стандартів початкової, базової і профільної загальної середньої освіти є обов’язковим для закладу.

2.27. Процедура досягнення здобувачами освіти результатів навчання, передбачених у відповідному Державному стандарті загальної середньої освіти, визначається освітньою програмою Красноріченського ліцею.

2.28. Контроль за відповідністю освітнього рівня здобувачів освіти, які закінчили заклад освіти І, ІІ, і ІІІ ступенів, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюються шляхом їх державної підсумкової атестації. Зміст, форми і порядок проведення державної підсумкової атестації визначаються і затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.

2.29. Поточне та підсумкове оцінювання знань здобувачів освіти та вибір їх форм, змісту та способу здійснює заклад освіти.

2.30. Переведення здобувачів освіти до наступного класу Красноріченського ліцею, філії Бараниківська гімназія здійснюється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.

2.31. Переведення здобувачів освіти до іншого закладу загальної середньої освіти здійснюється за наявності особових справ здобувачів освіти, встановленого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти, зразка.

2.32. Після завершення навчання за освітньою програмою базової та профільної середньої освіти, видається відповідний документ про освіту:

- свідоцтво про початкову освіту-після завершення навчання в початковій школі;

- свідоцтво про базову середню освіту – після завершення навчання у гімназії;

- свідоцтво про повну загальну середню освіту – після завершення навчання у ліцеї.

У документах про освіту результати підсумкового оцінювання фіксуються за 12-бальною шкалою. Здобувачі освіти з результатами річного оцінювання та державної підсумкової атестації не нижчими, ніж 10 білів з кожного предмета, отримують свідоцтво про базову середню освіту з відзнакою чи атестат про повну загальну середню освіту з відзнакою.

2.33. Здобувачів освіти, які мають високі досягнення у навчанні та здобувачів освіти, які досягли особливих успіхів у вивченні одного або декількох предметів, є переможцями міжнародних, ІІІ, ІV етапів Всеукраїнських предметних конкурсів, олімпіад, змагань, можуть нагороджуватись похвальним листом «За високі досягнення у навчанні» або похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів» у порядку, визначеному центральним органом виконання влади у сфері освіти і науки.

2.34. Випускникам Красноріченського ліцею, філії, які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності. Здобувачі освіти, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити навчання екстерном.

2.35. У Красноріченському ліцеї, філії  визначення рівня досягнень здобувачів освіти у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання та тематичного обліку знань.

2.36. Облік навчальних досягнень здобувачів освіти протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ та табелю успішності, у 1- 4 х класах - до свідоцтва досягнень.

2.37. Державна підсумкова атестація здобувачів початкової освіти здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності у Красноріченському ліцеї, філії.

Порядок, форми проведення і перелік навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, визначає центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки.

В окремих випадках здобувачі освіти за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки та Міністерством охорони здоров’я України.

2.38. У випадку екологічного лиха та епідемій місцевимим органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування може встановлюватися особливий режим роботи закладу освіти, який погоджується з органами Держспоживслужби України.

ІІІ. Учасники освітнього процесу

3.1. Учасниками освітнього процесу в Красноріченському ліцеї , філіїє:

- здобувачі освіти;

- педагогічні працівники;

- батьки здобувачів освіти або особи, які їх заміняють;

- інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти.

3.2. Права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», іншими законодавчими актами, статутом, правилами внутрішнього розпорядку.

3.3. Здобувачі освіти Красноріченського ліцею, філії мають права на:

- навчання впродовж життя та академічну мобільність;

- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

- якісні освітні послуги;

- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

- відзначення успіхів у своїй діяльності;

- свободу творчо, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

- безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

- повагу людської гідності;

- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувачів освіти;

- користування бібліотекою, навчальною, науковою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Красноріченського ліцею, філії  та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом відповідно до спеціальних законів;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі.

- особисто або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом;

- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верст населення.

3.4. Здобувачі освіти Красноріченського ліцею, філії зобов’язані:

- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

- дотримуватися Статуту, правил внутрішнього трудового розпорядку Красноріченського ліцею, філії, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);

- брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством у порядку та з дотриманням пільг, передбачених законодавством України;

- дотримуватися правил особистої гігієни;

- брати участь у чергуванні по закладу, класу, їдальні у виконанні інших робіт по самообслуговуванню, а також у благоустрою території закладу.

3.5. Здобувачі освіти Красноріченського ліцею, філії залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно-корисної праці. Самообслуговування організовується у відповідності з віком, статтю, фізичними особливостями і станом здоров’я дітей, базуючись на гігієнічних вимогах та вимогах до охорони здоров’я.

Робота із самообслуговування повинна проводитися за участю вчителів, класних керівників.

3.6. Педагогічним працівником може бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень професійної підготовки, вільно володіє державною мовою (для громадян України), здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дозволяє виконувати професійні обов’язки.

Перелік посад педагогічних працівників встановлюється Кабінетом Міністрів України.

3.7. За особливі трудові заслуги педагогічні та науково-педагогічні працівники можуть бути нагороджені державними нагородами, представлені до присудження державних премій України, відзначені знаками, грамотами, іншими видами морального та матеріального заохочення.

3.8. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства директором школи.

Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.

3.9. Заступники директора, педагогічні та інші працівники Красноріченського ліцею, філії призначаються на посади та звільняються з посад директором школи. Директор має право оголосити конкурс на вакантну посаду та укладати контрактні відносини з вчителями-пенсіонерами, тощо.

Директор призначає класних керівників, завідувачів навчальними кабінетами, майстернями, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки, правилами внутрішнього розпорядку та цим Статутом.

3.10. Педагогічні працівники Красноріченського ліцею. філії підлягають атестації, обирають сертифікацію відповідно до порядку, встановленого центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Атестація педагогічних працівників може бути черговою або позачерговою. Педагогічний працівник проходить чергову атестацію не менше одного разу на п’ять років, крім випадків, передбачених законодавством.

За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України.

Рішенням атестаційної комісії може бути підставою для звільнення педагогічного працівника з роботи у порядку, встановленому законодавством.

3.11. Сертифікація педагогічних працівників відбувається на добровільних засадах виключно за їх ініціативою. За результатами успішного проходження сертифікації педагогічному працівнику видається сертифікат, який є дійсним упродовж трьох років. Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації педагогічним працівником.

Педагогічні працівники, які отримують доплату за успішне проходження сертифікації, впроваджують і поширюють методики компетентнісного навчання та нові освітні технології.

Положення про сертифікацію педагогічних працівників розробляються центральними органами виконавчої влади, до сфери управління яких належать заклади освіти, та затверджуються Кабінетом Міністрів України.

3.12. Педагогічні працівники Красноріченського ліцею, філії мають право на:

- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

- педагогічну ініціативу;

- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання.

- користування бібліотекою, навчальною, науковою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Красноріченського ліцею та послугами її структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом відповідно до спеціальних законів;

- підвищення кваліфікації;

- вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

- справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

- захист професійної честі та гідності;

- індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу;

- творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;

- безпечні і нешкідливі умови праці;

- подовжену оплачувану відпустку;

- участь у громадському самоврядуванні закладу;

- участь у роботі колегіальних органів управління закладу.

3.13. Педагогічні працівники Красноріченського ліцею, філії зобов’язані:

- забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов’язкових державних вимог;

- сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;

- особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;

- виховувати в здобувачів освіти (вихованців) повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;

- готувати здобувачів освіти до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність здобувачів освіти;

- захищати здобувачів освіти від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;

- постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;

- дотримуватися вимог цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку, умов контракту чи трудового договору;

- виконувати накази і розпорядження Засновника та відділу освіти, культури, молоді та спорту виконкому Красноріченської селищної ради;

- брати участь у роботі педагогічної ради, засіданнях методичних об’єднань, нарадах, зборах;

- виконувати накази і розпорядження директора закладу освіти;

- вести відповідну документацію;

- сприяти створенню іміджу Красноріченського ліцею;

- утримувати навчальні приміщення відповідно до вимого правил пожежної безпеки, охорони праці та безпеки життєдіяльності, санітарно-гігієнічних вимог;

- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

- виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

- сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;

- дотримуватися педагогічної етики;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

- формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладу алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншими шкідливим звичкам;

- додержуватися установчих документів та правил внутрішнього трудового розпорядку закладу, виконувати свої посадові обов’язки.

3.14. Права і обов’язки працівників регламентуються законодавством, колективним договором, трудовим договором, посадовими інструкціями, що розробляються відповідно до типових кваліфікаційних характеристик із урахуванням умов роботи закладу і затверджуються директором Красноріченського ліцею.

3.15. Педагогічні працівники можуть поєднувати освітню роботу з науково-методичною та експериментальною, використовуючи інноваційні технології навчання.

3.16. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників Красноріченського ліцею, філії й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.

3.17. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають посаді, що її обіймають, звільняються з роботи згідно з законодавством.

3.18. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків, крім випадків, передбачених чинним законодавством.

3.19. Батьки здобувачів освіти (особи, які їх замінюють) є учасниками освітнього процесу з моменту зарахування їхніх дітей до Красноріченського ліцею, філії.

3.20. Батьки здобувачів освіти та особи, які їх замінюють, мають право:

- захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

- звертатися до Красноріченського ліцею, філії, відділу освіти, культури, молоді та спорту виконкому Красноріченської селищної ради;

- обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

- брати участь у громадському самоврядуванні закладу, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування Красноріченського ліцею,  філії;

- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у Красноріченському ліцеї та заплановані педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

- отримувати інформацію про діяльність Красноріченського ліцею, філії результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі та його освітньої діяльності.

3.21. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти і зобов’язані:

- захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

- звертатися до Красноріченського ліцею,  філії,   відділу освіти, культури, молоді та спорту виконкому Красноріченської селищної ради;

- обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

- брати участь у громадському самоврядуванні Красноріченського ліцею, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу;

- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі та заплановані педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитину та/або індивідуального навчального плану;

- отримувати інформацію про діяльність Красноріченського ліцею, філії результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі та його освітньої діяльності.

3.22. У разі порушення батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, Красноріченський ліцей, філія може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

3.23. Представники громадськості мають право:

- обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в Красноріченському ліцеї,

- сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню Красноріченського ліцею, філії;

- проводити консультації для педагогічних працівників;

- брати участь в організації освітнього процесу.

3.24. Представники громадськості зобов’язані дотримуватися вимог цього Статуту, виконувати накази директора, рішення органів громадського самоврядування, захищати здобувачів освіти від всіляких форм фізичного та психологічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

 

IV. Управління Красноріченським ліцеєм.

    1. Управління закладу освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють:

 – засновник;

– керівник закладу освіти;

 – колегіальний орган управління закладу освіти (педагогічна рада);

 – колегіальний орган громадського самоврядування;

 – інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.

 4.2. Права і обов’язки засновника щодо управління закладом освіти визначаються законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», рішеннями Красноріченської селищної ради, іншими нормативноправовими актами та установчими документами закладу освіти.

 4.3. Засновник закладу освіти та відділ освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Красноріченської селищної ради:

 – затверджує установчі документи закладу освіти, їх нову редакцію та зміни до них;

– укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти;

 – розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами ліцею;

  • затверджує кошторис  закладу освіти у випадках та порядку, визначених законодавством;
  •  здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;
  •  здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;
  •  забезпечує створення у закладу освіти інклюзивного освітнього  середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
  • здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
  •  реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами.

4.4. Засновник або уповноважена ним особа не має права втручатися в діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.

 4.5. Засновник закладу освіти зобов’язаний:

 – забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;

  • у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;
  •  – забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.

4.6.Директор закладу здійснює безпосереднє управління Красноріченським ліцеєм, філією  та несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу.

Повноваження (права і обов’язки) та відповідальність директора ліцею визначаються законодавством України та цим Статутом. Додаткові трудові права та обов’язки директора можуть також визначатися строковим трудовим договором.

Директор є представником Красноріченського ліцею, філії у відносинах з державними органами, органами місцевого самовдядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законодавством України та цим Статутом.

4.7. Директор Красноріченського ліцею, філії  призначається Засновником у порядку, визначеному законами та установчими документами, з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту.

Додаткові кваліфікаційні вимоги до директора та порядок його обрання (призначення) визначаються спеціальними законами та цим Статутом.

4.8. Директор призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки – для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії.

4.9. Директором може бути тільки громадянин країни, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як 5 років.

4.10. Одна і та сама особа не може бути керівником більше ніж два терміни підряд (до першого строку включається дворічний термін перебування на посаді керівника закладу, призначеного вперше). Після закінчення другого терміну перебування на посаді особа має право брати участь у конкурсі на заміщення вакансії керівника в іншому закладі загальної середньої освіти або продовжити роботу у Красноріченському ліцеї, філії  на іншій посаді.

4.11. Директор Красноріченського ліцею, філії  в межах наданих йому повноважень має право:

- підпису на документах з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності закладу;

- приймати рішення щодо діяльності закладу в межах повноважень, визначених законодавством та трудовим договором;

- призначати, переводити та звільняти працівників закладу, визначати їх функціональні обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;

- визначати режим роботи закладу;

- здійснювати розподіл педагогічного навантаження серед педагогічних працівників закладу;

- здійснювати розподіл здобувачів освіти одного року навчання між класами (наповнюваність класів);

- ініціювати перед Засновником або Органом управління питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів;

- видавати у межах своєї компетенції накази і контролювати їх виконання;

- укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/ або юридичними особами в межах власних повноважень;

- відповідно до законодавства, цього Статуту, колективного договору, за погодженням з Органом управління встановлювати педагогічним працівникам доплати, надбавки, премії за використання в освітньому процесі іноземних мов, сучасних технологій, реалізацію інноваційних проектів, тощо;

- ініціювати проведення зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу, позапланового інституційного аудиту та/або громадської акредитації закладу;

- приймати рішення з інщих питань у межах своїх прав та обов’язків, зокрема питань, не регульованих законодавством;

4.12. Директор Красноріченського ліцею зобовязаний:

- виконувати Закон України «Про освіту» та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу;

- планувати та організовувати діяльність закладу;

- забезпечити розроблення та виконання стратегії і перспективного плану розвитку закладу;

- затвердити правила внутрішнього розпорядку та посадові обов’язки працівників закладу;

- організувати освітній процес та видачу документів про освіту;

- затверджувати освітню (освітні) програму (програми) закладу;

- створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, у тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;

- затвердити положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі, забезпечити її створення та функціонування;

- контролювати виконання освітніх програм педагогічними працівниками та учнями;

- забезпечувати контроль за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами загальної середньої освіти;

- створювати необхідні умови для атестації, підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

- сприяти проходженню сертифікації педагогічними працівниками закладу;

- створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу;

- сприяти та створювати умови для діяльності органів самоврядування закладу;

- формувати засади здорового способу життя учнів та працівників закладу;

- забезпечити умови для захисту учнів та педагогічних працівників від будь-яких форм фізичного або психологічного насильства у закладі;

- організувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів;

- щорічно звітувати про свою роботу на конференції колективу закладу;

- створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;

-забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України «Про освіту», «Про доступ до публічної інформації» та «Про відкритість використання публічних коштів» та інших законів України;

- забезпечити дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, санітарно-протиепідемічних, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм і правил, вимог техніки безпеки;

- виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством. цим Статутом, колективним договором (у разі наявності) та трудовим договором;;

- здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів відповідно до законодавства, а також заохочення та притягнення до відповідальності учнів;

- організувати документообіг, звітність відповідно до законодавства.

4.13. Директор Красноріченського ліцею має права та обов’язки педагогічного працівника, визначені Законом України «Про освіту» та несе відповідальність за виконання обов’язків, визначених законодавством, цим Статутом і трудовим договором.

4.14. Педагогічна рада є основним постійно діючим колегіальним органом управління Красноріченського ліцею. Усі педагогічні працівники закладу мають брати участь у засіданнях педагогічної ради.

4.15. Головою педагогічної ради є директор Красноріченського ліцею.

4.16. Педагогічна рада:

- схвалює перспективний план розвитку та річний план роботи

закладу;

- схвалює освітню (освітні) програму (програми) закладу, зміни до неї

та оцінює результативність її (їх) виконання;

- схвалює положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі, що має включати систему та механізми забезпечення академічної доброчесності, порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності, види академічної відповідальності педагогічних працівників та учнів за конкретні порушення академічної доброчесності;

- розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

- приймає рішення щодо переведення учнів до наступного класу, притягнення їх до відповідальності за невиконання своїх обов’язків, у тому числі відрахування із закладу, а також щодо відзначення морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;

- розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

- розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

- ініціює проведення позапланового інституційного аудиту Красноріченського ліцею та громадської акредитації закладу;

- розглядає інші питання, віднесені законодавством України та/або Статутом закладу до її повноважень.

Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин від її складу. Рішення з усіх питань приймається більшістю від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос головуючого на засіданні є визначальним.

Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом її засідання, підписуються головуючим на засіданні та секретарем. Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, є обов’язковими до виконання учасниками освітнього процесу у закладі.

4.17 У Красноріченському ліцеї, філії  можуть створюватися та діяти органи самоврядування

- органи самоврядування працівників освіти;

- органи самоврядування здобувачів освіти;

- органи батьківського самоврядування;

- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

4.18. Вищим органом громадського самоврядування опорного закладу освіти є загальні збори, що скликаються не менше одного разу на рік. Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

 - працівників закладу освіти - зборами трудового колективу;

 - учнів закладу освіти другого-третього ступенів – класними зборами;

 - батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.

 Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників навчального закладу 10, учнів 10, батьків і представників громадськості 10.  Термін їх повноважень становить один рік. Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів. Право скликати збори мають голова ради опорного закладу освіти, директор опорного закладу освіти, Засновник, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості. Загальні збори:

 - обирають раду закладу освіти, її голову, встановлюють термін їх повноважень;

 - заслуховують звіт директора і голови ради закладу освіти, голови батьківського комітету;

 - розглядають питання освітнього процесу, методичної і фінансово-господарської діяльності закладу освіти;

 - затверджують концепцію розвитку закладу освіти;

 - приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників;

- приймають звернення до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування; - виконують інші функції, що не суперечать чинному законодавству.

4.19. У період між загальними зборами може діяти рада опорного закладу освіти, у філіях можуть створюватися органи громадського самоврядування.

4.20. У закладі освіти за рішенням засновника може створюватися і діяти наглядова (піклувальна) рада відповідно до чинного законодавства. Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямків розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.

 4.21. Порядок формування наглядової (піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та цим Статутом. До складу наглядової (піклувальної) ради закладу освіти не можуть входити здобувачі освіти та працівники цього закладу освіти. Члени наглядової (піклувальної) ради закладу освіти мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу

4.22. Наглядова (піклувальна) рада має право:

брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання; сприяти залученню додаткових джерел фінансування;

 аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника;

 контролювати виконання кошторису та/або бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти; вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом;

вносити на розгляд органів виконавчої влади, керівника закладу освіти, загальних зборів пропозиції щодо зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази закладу освіти;

 вживати заходів щодо зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази закладу освіти; стимулювати творчу працю педагогічних працівників, здобувачів освіти; брати участь у розгляді звернень громадян з питань, що стосуються роботи закладу освіти, з метою сприяння їх вирішенню у встановленому порядку;

 створювати ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки або особи, які їх замінюють, представники самоврядування здобувачів освіти;

 здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.

Не допускається втручання членів піклувальної ради в освітній процес (відвідування уроків тощо) без згоди керівника закладу освіти.

 

V. Матеріально - технічна база та фінансово - господарська діяльність

5.1. Матеріально-технічна база Красноріченського ліцею, філії включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі закладу і передана в оперативне управління Органу управління.

5.2. Красноріченський ліцей, філія відповідно до чинного законодавства користуються землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

5.3. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна Красноріченського ліцею, філії проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством виключно за згодою Засновника.

Збитки, надані Красноріченському ліцею, філії внаслідок порушення їх майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовується відповідно до чинного законодавства.

5.4. Для забезпечення освітнього процесу база Красноріченського ліцею, філії складається із навчальних кабінетів, майстерень, спортивного залу, бібліотеки, медичного, комп'ютерних кабінетів, їдальні, кімнати  тощо.

5.5. Красноріченський ліцей ,філія мають земельну ділянку, на якій розміщена будівля закладу, спортивні майданчики, зона відпочинку.

5.6. Фінансово-господарська діяльність Красноріченського ліцею, філії здійснюється на основі його кошторису.

5.7. Джерелами фінансування Красноріченського ліцею є:

- державний бюджет;

- місцевий бюджет;

- кошти за надання освітніх та інших послуг відповідно до укладених договорів;

- добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;

- інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.

5.8. Доходи використовуються виключно для реалізації завдань та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.

5.9. Забороняється розподіл отриманих доходів або їх частини серед засновників, працівників ліцею (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших, пов'язаних з ними, осіб.

5.10. Об'єкти та майно Красноріченського ліцею, філії не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначення.

5.11. Засновник Красноріченського ліцею:

- забезпечує утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу загальної середньої освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;

- забезпечує відповідно до законодавства створення у Красноріченському ліцеї безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб із особливими освітніми потребами.

5.12. Штатний розпис Красноріченського ліцеюз атверджується директором після погодження із відділом освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Красноріченської селищної ради на  підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.

 Штатний розклад філій закладу освіти є складовою штатного розпису опорного закладу освіти, що розробляється та затверджується директором опорного закладу освіти на підставі Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 06 грудня 2010 року №1308/18603.

Директор закладу освіти розробляє маршрути шкільних автобусів, які забезпечують перевезення учнів, педагогічних працівників до місця навчання й додому та подає їх на затвердження відділу освіти, культури, молоді та спорту  виконкому  Красноріченської селищної ради.

5.13. Красноріченський ліцей має право користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи.

5.14. Порядок діловодства у Красноріченському ліцеї визначається законодавством та нормативно-правовими актами.

5.15. Бухгалтерський облік Красноріченського ліцею здійснюється через централізовану бухгалтерію відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Красноріченської селищної ради.

5.16. Звітність про діяльність Красноріченського ліцею здійснюється відповідно до законодавства.

5.17. Фінансування освітньої діяльності закладу освіти з державного бюджету може здійснюватися шляхом надання освітніх субвенцій, які відповідно до Бюджетного кодексу України та закону про Державний бюджет України на відповідний рік можуть спрямовуватися на:

- здобуття повної загальної середньої освіти;

- здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;

-підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

інші цілі.

VІ. Міжнародне співробітництво.

6.1.Красноріченський ліцей має право укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з закладами освіти, установами, організаціями, науковими установами системи освіти іноземних країн, міжнародними підприємствами, фондами тощо.

6.2. Красноріченський ліцей, педагогічні працівники, здобувачі освіти можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів і програм.

 

VІІ. Контроль за діяльністю Красноріченського ліцею

7.1. Державний нагляд (контроль) за діяльністю Красноріченського ліцею, філії здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики у сфері загальної середньої освіти.

7.2. Державний нагляд (контроль) за діяльністю Красноріченського ліцею, філії здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальним органом.

7.3. Засновник Красноріченського ліцею або відділ освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Красноріченської селищної ради здійснюють контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти та за дотриманням установчих документів закладу освіти.

7.4. Інституційний аудит Красноріченського ліцею, філії є єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.

Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.

7.5. Інституційний аудит також може бути проведений у позаплановому порядку за ініціативою засновника, директора, педагогічної ради, вищого колегіального органу громадського самоврядування або наглядової (піклувальної) ради Красноріченського ліцею.

7.6. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайті Красноріченського ліцею, філії, засновника та органу, що здійснив інституційний аудит.

7.7. У разі, якщо Красноріченський ліцей має чинний сертифікат про громадську акредитацію, вважається таким, що успішно пройшов інституційний аудит у плановому порядку.

 

VІІІ. Припинення діяльності Красноріченського ліцею.

8.1. Припинення діяльності Красноріченського ліцею, філії здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації за рішенням Засновника, а у випадках, передбачених законодавством України - за рішенням суду.

8.2. У разі реорганізації Красноріченського ліцею, філії всі права та обов'язки переходять до його правонаступників.

8.3. Ліквідацію Красноріченського ліцею, філії здійснює ліквідаційна комісія, яку утворюють за наказом Засновника або за рішенням суду.

8.4. Порядок і строки проведення ліквідації, а також строк для пред'явлення вимог кредиторами, черговість та порядок задоволення вимог кредиторів визначаються чинним законодавством України.

8.5. У разі припинення діяльності Красноріченського ліцею, філії (злиття, приєднання, поділу, перетворення) усі активи Красноріченського ліцею, філії  передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу селищного бюджету.

8.6. Працівникам Красноріченського ліцею, які звільняються у зв'язку з його реорганізацією чи ліквідацією, гарантують дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до законодавства про працю.

8.7. Красноріченський ліцей є таким, що припинив свою діяльність, із дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

8.8. У разі реорганізації чи ліквідації Красноріченського ліцею, філії засновник зобов'язаний забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти.

ІХ.  Прикінцеві положення

9.1. Цей Статут набирає чинності після його затвердження та реєстрації в уповноважених для цього органах.

9.2. Зміни та доповнення до Статуту набувають чинності після їх реєстрації в порядку, встановленому чинним законодавством.

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора