Цільова соціальна програма розвитку цивільного захисту Красноріченської селищної ТГ на 2022-2025 рік
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення селищної ради
24 грудня 2021 р. № 23/23
Цільова соціальна програма
розвитку цивільного захисту
Красноріченської селищної ТГ
на 2022-2025 рік
Паспорт програми
1. Назва: Цільова соціальна програма розвитку цивільного захисту Красноріченської СТГ на 2022-2025 роки (далі – Програма).
2. Підстава для розроблення: відсутність цільової соціальної програми розвитку цивільного захисту Красноріченської селищної ТГ на 2022-2025 роки
3. Ініціатор розроблення Програми: Красноріченська селищна рада.
4. Розробник Програми: Красноріченська селищна рада.
5.Співрозробники Програми: Сватівське районне управління Головного управління ДСНС України у Луганській області
6. Відповідальний виконавець Програми: Красноріченська селищна рада
7. Учасники Програми: Сватівське районне управління Головного управління ДСНС України у Луганській області, підприємства, установи та організації Красноріченської селищної ради.
8. Термін реалізації Програми: 2022-2025 роки.
9. Перелік бюджетів, що залучаються до виконання Програми: селищний бюджет, кошти підприємств.
10. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми: всього 1700,0 тис. грн., у тому числі : за рахунок коштів селищного бюджету – 1040,0 тис. грн., інших джерел – 660,0 тис. грн.
І. Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
У сфері цивільного захисту України згідно із законодавством передбачено одночасне функціонування системи Цивільного захисту України, єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, а також єдиної системи цивільного захисту, створення якої не завершено.
Луганська область має значний економічний потенціал і належить до п'яти найбільш розвинутих промислово-економічних регіонів України.
Промисловість області – це багатогалузевий комплекс, де лідирує переробна промисловість, яка представлена підприємствами з виробництва коксу та продуктів нафтопереробки, машинобудівної, хімічної, нафтохімічної, харчової, целюлозно-паперової, легкої промисловості та промисловості будівельних матеріалів.
За масштабами розвитку техногенної сфери, насиченістю техногенно небезпечними підприємствами Луганська область посідає одне з перших місць в Україні, а за основними видами небезпеки по регіонах, з урахуванням щільності населення, вона входить до трійки регіонів з критичним рівнем небезпеки виникнення надзвичайних ситуацій техногенного характеру.
Красноріченська громада входить в склад Луганської області та розташована на її сході.
Особливості географічного розташування громади й атмосферні процеси над його територією створюють умови для виникнення стихійних і небезпечних метеорологічних явищ, які в окремих випадках набувають катастрофічного характеру та завдають значних збитків економіці й населенню. Для регіону характерні шквальні та ураганні вітри, тому існує високий рівень небезпеки виникнення надзвичайних ситуацій природного характеру. Внаслідок цього можливі масові обриви ліній електромереж і зв’язку, руйнування покрівель житлових будинків та об’єктів соціально-побутової сфери. В зимовий період можливі критичні зниження температури повітря, що поряд з технічною зношеністю тепломереж і мереж водопостачання може призвести до виникнення аварійних ситуацій на системах життєзабезпечення.
Для захисту населення, органів управління та сил цивільного захисту громади від хімічно небезпечних речовин і засобів масового ураження застосовуються засоби радіаційного та хімічного захисту.
Проте, згідно з розпорядженнями Кабінету Міністрів України від 18.05.1998 № 331-РТ та від 26.11.2003 № 702-Р у зв'язку із закінченням терміну зберігання зазначене майно розброньована. У 2005 році Держкомрезерв реалізував його підприємствам, які здійснюють утилізацію. Таким чином, на цей час можливості захистити населення від отруйних засобів та небезпечних хімічних речовин в області відсутні.
Також для захисту населення, органів управління та сил цивільного захисту громади застосовуються захисні споруди цивільного захисту (цивільної оборони). На обліку в Красноріченеській селищній раді знаходиться 1 захисна споруда цивільного захисту.
Щороку в громаді в середньому виникає близько 40 пожеж у житлових будинках і на виробничих підприємствах, до 10 загорань у лісах. Протягом 2021 року на території громади зареєстровано 70 пожежі. Збитки від пожеж у 2021 році склали 2 млн. грн (за інформацією Сватівського районного управління відділу Головного управління ДСНС України в Луганській області).
Також в селищній раді не організовано належним чином роботу із забезпечення пожежної безпеки в сільській місцевості, де щороку виникає майже третина кількості усіх пожеж, а гасіння їх значно ускладнюється через затримку з прибуттям до місця пожежі державних пожежно-рятувальних підрозділів.
На сьогодні в громаді не функціонує жодний підрозділ місцевої пожежної охорони (за нормативною потребою повинно бути 1).
Порядком створення і використання матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2001 № 308, визначено номенклатури, обсяги і норми запасів матеріальних засобів регіонального, місцевих і об'єктових рівнів. Накопичення запасів матеріальних засобів місцевого і об'єктових матеріальних резервів становить 5-10 % затверджених номенклатур.
Для оповіщення та інформування населення громади про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру в громаді відсутня автоматизована система централізованого оповіщення (далі – АСЦО).
Таким чином, в громаді існують такі проблеми:
не створено ланку територіальної підсистеми єдиної системи цивільного захисту Красноріченскої громади;
відсутня надійна система оповіщення та інформування населення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій;
суттєве скорочення фонду захисних споруд цивільного захисту (цивільної оброни);
об’єкти житлово-комунального господарства та соціальної сфери, не в повному обсязі забезпечені автономними джерелами електроживлення;
відсутність локальних систем виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій на багатьох об'єктах підвищеної небезпеки і локальних систем оповіщення населення, яке мешкає у зонах можливого ураження, та персоналу зазначених об'єктів у разі виникнення аварій;
не організовано належним чином роботу із забезпечення пожежної безпеки в сільській місцевості.
ІІ. Визначення мети Програми
Метою Програми є створення ланки територіальної підсистеми єдиної системи цивільного захисту Красноріченської селищної територіальної громади та ефективних сил цивільного захисту для зменшення ризику виникнення надзвичайних ситуацій та досягнення гарантованого рівня захисту населення і території громади від їх наслідків.
ІІІ. Аналіз факторів впливу на проблему та ресурсів для реалізації Програми
Сильні сторони (S) |
Слабкі сторони (W) |
високий рівень професійної підготов-ки особового складу аварійно-рятувальних підрозділів; |
відсутність пожежних депо та автомобілів для підрозділів місцевої пожежної охорони, що створюються; недостатня забезпеченість автономними джерелами електропостачання лікувальних закладів; низький рівень забезпеченості населення засобами індивідуального захисту органів дихання; недостатня робота керівників органів виконавчої влади селищної ради зі створення місцевих матеріальних резервів для попередження й ліквідації надзвичайних ситуацій; недостатня робота селищної ради щодо створення підрозділів місцевої пожежної охорони
|
Можливості (О) |
Загрози (Т) |
зменшення кількості постраждалого та загиблого населення в надзвичайних ситуаціях; підвищення оперативності реагування на надзвичайні ситуації; своєчасне отримання інформації про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій; значне підвищення рівня інформова-ності населення про надзвичайні ситуації; вдосконалення системи підготовки високопрофесійних фахівців з питань цивільного захисту |
недостатній рівень готовності населення до дій в умовах надзвичайних ситуацій; збільшення кількості об'єктів підвищеної небезпеки; низький рівень прогнозованості виник-нення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру; високий рівень форс-мажорних обставин при виникненні надзвичайних ситуацій
|
IV. Обґрунтування шляхів і засобів розв'язання проблем, обсягів і джерел фінансування. Строки та етапи виконання Програми
Розв'язати проблему зі створення ланки територіальної підсистеми єдиної системи цивільного захисту Красноріченської громади можливо за двома варіантами.
Перший передбачає створення ланки територіальної підсистеми єдиної системи цивільного захисту із збереженням ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру.
Розв'язання проблеми за цим варіантом може призвести до дублювання повноважень і функцій територіальних підрозділів органів виконавчої влади й органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту, створення паралельних ланок функціональних і територіальних підсистем, призначених для вирішення завдань із захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій.
У разі реалізації цього варіанта підвищення ефективності здійснення заходів із захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій не буде досягнуто.
Другий, оптимальний, полягає у створенні ланки територіальної підсистеми єдиної системи цивільного захисту на основі системи Цивільної оборони України та єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру.
Розв'язання проблеми за другим варіантом сприятиме:
- створенню:
єдиної системи управління процесами цивільного захисту з виключенням дублювання управлінських функцій на рівні громади;
ефективних сил цивільного захисту громади;
локальних систем виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій на об'єктах підвищеної небезпеки, локальних систем оповіщення населення у зонах можливого ураження та персоналу таких об'єктів у разі виникнення аварії;
- відновленню діяльності підрозділів місцевої пожежної охорони і добровільних протипожежних формувань;
- забезпеченню матеріально-технічного переоснащення органів управління та підрозділів цивільного захисту енергоефективним обладнанням;
Матеріально-технічні та фінансові ресурси визначаються реальними потребами реалізації конкретних завдань, які є складовими Програми, відповідно до належних правил і норм.
Виконання програми здійснюється одним етапом, яким передбачається:
- вдосконалити:
систему управління процесами цивільного захисту та структуру сил цивільного захисту;
механізм взаємодії місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій у процесі здійснення заходів цивільного захисту;
структуру та забезпечити належний рівень оснащеності спеціалізованих аварійно-відновлювальних формувань об'єктів підвищеної небезпеки, аварійно-рятувальних та аварійно-відновлювальних служб (формувань) громади, громадських організацій;
- створити:
ланку територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту населення і територій Красноріченської громади;
матеріальні резерви для запобігання надзвичайним ситуаціям та ліквідації їх наслідків;
на підприємствах громади позаштатні (невоєнізовані) формування, спеціалізовані служби цивільного захисту;
локальні системи виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій на об'єктах підвищеної небезпеки, локальні системи оповіщення населення у зонах можливого ураження та персоналу таких об'єктів у разі виникнення аварії;
підрозділи місцевої пожежної охорони та добровільні протипожежні формування;
- провести технічну інвентаризацію захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони);
- забезпечити утримання, збереження та розвиток фонду захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони);
- модернізувати систему централізованого оповіщення;
- забезпечити медичні заклади громади автономними джерелами електропостачання;
- запровадити ефективний організаційно-фінансовий механізм запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та захисту населення і територій від їх наслідків.
V. Перелік завдань і заходів Програми та результативні показники
Протягом 2022-2025 років планується здійснити завдання та заходи, а саме:
1. Забезпечити ефективність управління у сфері цивільного захисту.
2. Оптимізувати сили цивільного захисту селищної ради.
3. Вдосконалити систему реагування на надзвичайні ситуації.
4. Забезпечити гарантований рівень захисту населення і територій району від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період.
5. Оптимізувати систему охорони здоров'я та підвищити рівень медичного забезпечення працівників у сфері цивільного захисту.
6. Здійснити організаційні та спеціальні заходи із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій.
7. Вжити заходів із забезпечення пожежної безпеки.
Виконання Програми надасть змогу:
створити оптимальну й ефективну ланку територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту населення і території Красноріченської громади;
вдосконалити систему реагування на надзвичайні ситуації за рахунок матеріальних резервів для запобігання надзвичайним ситуаціям і ліквідації їх наслідків;
забезпечити належний рівень безпеки населення від бойових отруйних та небезпечних хімічних речовин шляхом 100 % накопичення засобів індивідуального захисту органів дихання;
забезпечити на 100 % об’єкти житлово-комунального господарства та соціальної сфери, автономними джерелами електропостачання;
зменшити на 2 % щорічну кількість постраждалого та загиблого населення від пожеж шляхом створення 1 підрозділів місцевої пожежної охорони.
VІ. Ресурсне забезпечення
Конкретні обсяги фінансування заходів Програми визначаються щороку під час затвердження селищного бюджету. Розпорядником бюджетних коштів, передбачених на реалізацію Програми є Красноріченська селищна рада.
Джерела фінансування |
Обсяг фінансування, тис. грн |
У тому числі по роках |
|||
2022 |
2023 |
2024 |
2025 |
||
Селищний бюджет |
1040,0 |
600,0 |
130,0 |
150,0 |
160,0 |
Інші джерела |
660,0 |
660,0 |
|
|
|
Всього |
1700,0 |
1260,0 |
130,0 |
150,0 |
160,0 |
VІІ. Організація управління та контролю
Контроль за виконанням Програми та координація дій із забезпечення заходів Програми здійснюється першим заступником селищного голови, спільно з фінансовим відділом, а також Сватівським РУ ГУ ДСНС України у Луганській області.
Про хід виконання Програми Красноріченська селищна рада щороку, до 30 березня, звітує перед громадою.
Контроль за використанням бюджетних коштів, спрямованих на забезпечення виконання Програми, здійснюється фінансовим відділом селищної ради.
VIIІ. Розрахунок очікуваних результатів
Виконання Програми дасть змогу:
- створити:
ланку територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту населення і території Красноріченської громади;
матеріальний резерв громади для запобігання надзвичайним ситуаціям і ліквідації їх наслідків;
локальні системи виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій на об'єктах підвищеної небезпеки, локальні системи оповіщення населення у зонах можливого ураження та персоналу таких об'єктів у разі виникнення аварій;
1 підрозділ місцевої пожежної охорони в с. Невськом;
- створити автоматизовану систему централізованого оповіщення;
- провести технічну інвентаризацію захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони);
- здійснити накопичення засобів індивідуального захисту органів дихання від бойових отруйних та хімічних речовин для забезпечення ними населення громади;
- придбати автономні джерела електропостачання;
до Програми
Напрямки діяльності та заходи регіональної цільової соціальної програми розвитку цивільного захисту Красноріченської селищної ТГ на 2022-2025 роки
№ з/п |
Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) |
Перелік заходів Програми |
Строк виконання заходу, рік |
Виконавці |
Джерела фінансування |
Орієнтовні обсяги фінансування (вартість), тис. грн, в т.ч. : 2022р-1390 2023р-120 2024р-140 2025р-150 |
Очікуваний результат |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
1. |
Забезпечення ефективності державного управління у сфері цивільного захисту. |
|
2022-2025
|
Красноріченська селищна рада |
За рахунок коштів, передбаче-них на фінансування виконавців заходу Програми. |
Підвищення рівня захисту населення від надзвичай-них ситуацій техногенно-го та природного характе-ру в мирний час та особливий період. |
||
|
Разом за напрямком 1 |
|
|
|
|
|||
2. |
Вдосконалення системи реагу-вання на надзви-чайні ситуації. |
2.1.Створення матеріальних резервів для запобігання надзвичай-ним ситуаціям та ліквідації їх наслідків. |
2022-2025 |
Красноріченська селищна рада |
Селищний бюджет |
2022 р – 50 2023 р. – 60 2024 р. –70 2025 р. –80 |
Підвищення рівня готов-ності до ліквідації надзви-чайних ситуацій, надання допомоги постраждалому населенню. |
|
|
2.2. Утримання джерел протипожежного водопостачання. |
2022-2025р |
Красноріченська селищна рада КП «Бараниківське» СКГ |
Селищний бюджет |
2023 р. – 10 2024 р. – 10 2025 р. – 10 |
Підвищення рівня го-товності до ліквідації надзвичайних ситуацій, надання допомоги постра-ждалому населенню. |
||
|
2.3.Забезпечення прове-дення пожежно-рятуваль-них робіт засобами зв’язку. |
2022-2025 |
Красноріченська селищна рада |
селищний бюджет |
2022 р. – 5 2023 р. – 10 2024 р. – 10 2025 р. – 10 |
Підвищення рівня го-товності до ліквідації надзвичайних ситуацій, надання допомоги постра-ждалому населенню. |
||
|
2.4. Засоби освітлення для проведення рятувальних робіт. |
2022 |
Красноріченська селищна рада |
селищний бюджет |
2022 р. – 10 |
Підвищення рівня го-товності до ліквідації надзвичайних ситуацій, надання допомоги постра-ждалому населенню. |
||
|
2.5. Засоби організації пунктів обігріву та роботи штабу по ліквідації надзвичайних ситуацій та надзвичайних подій. |
2023 |
Красноріченська селищна рада |
селищний бюджет |
2023 р. – 25 |
Підвищення рівня го-товності до ліквідації надзвичайних ситуацій, надання допомоги постра-ждалому населенню. |
||
|
2.6. Засоби гасіння пожеж сухої трави та рослинності в природних екосистемах. |
2022-2025 |
Красноріченська селищна рада |
селищний бюджет |
2023 р. – 10 2024 р. – 10 2025 р. – 10 |
Підвищення рівня го-товності до ліквідації надзвичайних ситуацій, надання допомоги постра-ждалому населенню. |
||
|
2.7. Створення резервного фонду селищного бюджету |
|
Фінансовий відділ Красноріченської селищної ради |
селищний бюджет |
2022р. - 70 |
Підвищення рівня го-товності до ліквідації надзвичайних ситуацій, надання допомоги постра-ждалому населенню. |
||
Разом за напрямком 2 |
|
селищний бюджет |
460,0 |
|
||||
|
3.1. Утримання захисних споруд цивільного захис-ту (цивільної оборони).
|
2022-2025
|
Красноріченська селищна рада |
селищний бюджет |
2023 р. – 5 2024 р. – 5 2025 р. – 5 |
Підвищення рівня захисту населення у мирний час та особливий період.
|
||
3.2 Внесення змін до переліку категорій насе-лення, які підлягають забезпеченню засобами індивідуального захисту в мирний час та особливий період. |
2022
|
Красноріченська селищна рада |
за рахунок коштів, передбаче-них на фінансування виконав-ців заходу Програми.
|
|
||||
3.3. Захист населення від інфекційних хвороб та отруйних плазунів. |
2023 |
Красноріченська селищна рада |
Селищний бюджет |
2024 р. – 10 2025 р - 10 |
Підвищення рівня захисту населення від інфекційних хвороб та отруйних плазунів. |
|||
|
Разом за напрямком 3 |
|
Селищний бюджет |
35 |
|
|||
4 |
Оптимізація сис-теми та підвищен-ня рівня об’єктів життєзабезпечен-ня. |
4.1. Придбання та встановлення автономних джерел електропоста-чання для об’єктів інфраструктури. |
2022-2023 |
Красноріченська селищна рада . |
Селищний бюджет |
2022 р. – 25 2024 р. – 25 2025 р - 25
|
Покращання якості та надання комунальних послуг при виникненні надзвичайних ситуацій у мирний час та особливий період. |
|
|
Разом за напрямком 4 |
|
Селищний бюджет |
75,00 |
|
|||
5. |
Здійснення захо-дів щодо забезпе-чення пожежної безпеки. |
5.1. Створення підрозділів місцевої пожежної охорони. |
2022 |
Красноріченська селищна рада |
Селищний бюджет |
2022 р. - 500 |
Підвищення рівня го-товності місцевої по-жежної охорони. |
|
інші джерела |
2022 р. – 660
|
|||||||
|
Разом за напрямком 5
|
|
селищний бюджет |
500,0 |
|
|||
інші джерела |
660,0 |
|||||||
|
Разом за Програмою |
|
селищний бюджет |
2022р-660 2023р-120 2024р-140 2025р-150 |
|
|||
інші джерела |
660,0 |
|||||||
всього |
1730 |
|||||||
Селищний голова Сергій ГЛУЩЕНКО