Красноріченська селищна військова адміністрація

Луганська область, Сватівський район

Положення про консультації з громадськістю в Красноріченській селищній територіальній громаді

Дата: 22.02.2022 09:42
Кількість переглядів: 178

Додаток № 4

до Статуту Красноріченської селищної територіальної громади,

затвердженого рішенням селищної ради

від ___________ р.  № 27/

 

 

Положення

про консультації з громадськістю в Красноріченській селищній територіальній громаді

 

  1. Це Положення про консультації з громадськістю в Красноріченській селищній територіальній громаді (далі - Положення) визначає порядок організації і проведення селищною радою,  її виконавчими органами консультацій з громадськістю з питань, що належать до їх компетенції. Консультації з громадськістю проводяться в порядку та відповідно до законодавства.

 2. Консультації з громадськістю є однією з форм участі жителів Красноріченської селищної територіальної громади у вирішенні питань місцевого значення. Вони проводяться з метою забезпечення участі територіальної громади у вирішенні питань місцевого значення, надання можливості для їх вільного доступу до інформації про діяльність селищної ради (далі - Рада), її виконавчих органів, а також забезпечення гласності, відкритості та прозорості їх діяльності.

 3. Результати проведення консультацій з громадськістю враховуються Радою, її виконавчими органами під час прийняття рішень.

 4. Консультації з громадськістю організовує і проводить Рада, її виконавчі органи, які є розробниками проекту нормативно-правового акта або готують пропозиції щодо вирішення певного питання, за допомогою відповідальної посадової особи чи структурного підрозділу з питань громадської участі (далі – відповідальний орган).

5. Виконавчий комітет  щороку складає орієнтовний план проведення консультацій з громадськістю в Красноріченській селищній територіальній громаді (далі - орієнтовний план) з урахуванням пропозицій Ради, її виконавчих органів, консультативно-дорадчих органів, утворених при селищній раді, жителів Красноріченської селищної територіальної громади, та інших інститутів громадянського суспільства, які здійснюють діяльність на території Красноріченської селищної територіальної громади, а також результатів проведення попередніх консультацій з громадськістю. Орієнтовний план затверджується до початку року, оприлюднюється на офіційному веб-сайті органу виконавчої влади та в інший прийнятний спосіб.

6. Інформація, пов’язана з організацією та проведенням консультацій з громадськістю та орієнтовний план їх проведення оприлюднюються  на офіційному веб-сайті Ради у 10-тиденний строк.

7. Інститути громадянського суспільства, що здійснюють діяльність на території Красноріченської селищної територіальної громади, можуть ініціювати проведення консультацій з громадськістю з питань, не включених до орієнтовного плану, шляхом подання відповідних пропозицій до Ради, її виконавчих органів.

У разі надходження пропозицій щодо проведення консультацій з громадськістю з одного й того самого питання від не менше ніж трьох інститутів громадянського суспільства, які діють у межах Красноріченської селищної територіальної громади, такі консультації проводяться Радою, її виконавчими органами обов’язково.

8. Рада, її виконавчі органи під час проведення консультацій з громадськістю взаємодіють із засобами масової інформації, надають їм необхідні інформаційно-аналітичні матеріали.

9. Консультації з громадськістю проводяться у формі публічного громадського обговорення, електронних консультацій з громадськістю (безпосередні форми) та вивчення громадської думки (опосередкована форма).

Електронні консультації з громадськістю в порядку визначеному законодавством.

Консультації з громадськістю у формі публічного громадського обговорення, електронних консультацій з громадськістю та вивчення громадської думки з одних і тих самих питань можуть проводитись одночасно.

10. Проекти регуляторних актів виносяться на громадське обговорення з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

11. Публічне громадське обговорення передбачає організацію і проведення публічних заходів:

-  конференцій, форумів, громадських слухань, засідань за круглим столом, зборів, зустрічей (нарад) з громадськістю;

Інтернет-конференцій, відеоконференцій.

12. Публічне громадське обговорення здійснюється Радою, її виконавчими органами у такому порядку:

1) визначення питання, яке планується винести на обговорення; 

2) прийняття рішення про проведення обговорення;

3) розробка плану заходів з організації та проведення обговорення (у разі потреби);

4) вжиття заходів для забезпечення репрезентативності соціальних груп населення, а також суб’єктів господарювання, інститутів громадянського суспільства та інших заінтересованих суб’єктів (далі - заінтересовані сторони);

5) оприлюднення інформації про проведення обговорення на  офіційному веб-сайті Ради та в інший прийнятний спосіб;

6) збір  та аналіз інформації про оцінку громадськістю ефективності запропонованого шляху вирішення питання;

7) формування експертних пропозицій щодо альтернативного вирішення питання;

8) забезпечення врахування результатів обговорення під час прийняття остаточного рішення;

9) проведення аналізу результатів обговорення;

10) оприлюднення результатів обговорення на офіційному веб-сайті Ради та в інший прийнятний спосіб.

З метою належного  організаційного забезпечення проведення публічного громадського обговорення Рада та її виконавчі органи можуть утворювати робочу групу за участі заінтересованих сторін.

13. Інформаційне повідомлення про проведення публічного громадського обговорення  має містити:

1) найменування Ради, її виконавчого органу які проводять публічне громадське обговорення;

2) питання або назва проекту акта, винесеного на обговорення, адреса (гіпертекстове посилання) опублікованого на офіційному веб-сайті Ради тексту проекту акта;

3) можливі варіанти вирішення питання;

4) соціальні групи населення та заінтересовані сторони, на які поширюватиметься дія прийнятого рішення;

5) можливі наслідки запровадження рішення для різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін;

6) відомості про строк, місце, час заходів, порядок публічного громадського обговорення, акредитації представників засобів масової інформації, реєстрації учасників;

7) порядок забезпечення участі в обговоренні представників визначених соціальних груп населення та заінтересованих сторін;

8) поштова та електронні адреси, строк і форма подання письмових пропозицій та зауважень;

9) адреса і номер телефону, за якими надаються консультації з питання, що винесено на публічне громадське обговорення;

10) прізвище, ім'я відповідальної особи селищної ради, її виконавчих органів;

11) строк і спосіб оприлюднення результатів публічного громадського обговорення.

14. Консультації з громадськістю розпочинаються з дня оприлюднення інформаційного повідомлення про їх проведення. Публічне громадське обговорення розпочинається з дня оприлюднення інформаційного повідомлення про його проведення. Строк проведення публічного громадського обговорення визначається Радою, її виконавчими органами і не може бути меншим як 15 календарних днів.

 15. Пропозиції та зауваження подаються в усній та письмовій формі під час публічних заходів, надсилаються на поштову та електронні адреси, вказані в інформаційному повідомленні або на адреси посадових осіб, розміщені на офіційному веб-сайті селищної ради.

Під час проведення заходів у рамках публічного громадського обговорення визначеною органом місцевого самоврядування особою ведеться протокол, у якому фіксуються висловлені в усній формі пропозиції і зауваження.

Пропозиції та зауваження, що надходять до селищної ради, її виконавчих органів, протоколи публічних заходів, оприлюднюються на офіційному веб-сайті селищної ради протягом п’яти  робочих днів після їх надходження (складення протоколу).

Заінтересовані особи подають пропозиції і зауваження у письмовій формі із зазначенням свого найменування та місцезнаходження.

Анонімні пропозиції не реєструються і не розглядаються.

16. Пропозиції та зауваження, що надійшли під час публічного громадського обговорення, вивчаються та аналізуються Радою, її виконавчими органами із залученням (у разі потреби) відповідних фахівців.

17. За результатами публічного громадського обговорення Рада, її виконавчі органи готують звіт, в якому зазначається:

- найменування Ради, її виконавчого органу, які проводили обговорення;

- зміст питання або назва проекту акта, що виносилися на обговорення;

- інформація про осіб, що взяли участь в обговоренні;

- інформація про пропозиції, що надійшли до Ради, її виконавчих органів за результатами обговорення, із зазначенням автора кожної пропозиції;

- інформація про врахування пропозицій та зауважень з обов'язковим обґрунтуванням прийнятого рішення та причин неврахування пропозицій та зауважень;

- інформація про рішення, прийняті за результатами обговорення.

 18. Звіт про результати публічного громадського обговорення та електронних консультацій з громадськістю в обов’язковому порядку доводить до відома громадськості шляхом оприлюднення на офіційному веб-сайті Ради та в інший прийнятний спосіб не пізніше ніж через два тижні після прийняття рішень за результатами обговорення.

19. Вивчення громадської думки здійснюється шляхом:

- проведення соціологічних досліджень та спостережень (опитування, анкетування, контент-аналіз інформаційних матеріалів, фокус-групи тощо);

- створення телефонних "гарячих ліній", проведення моніторингу коментарів, відгуків, інтерв'ю, інших матеріалів у друкованих та електронних засобах масової інформації для визначення позиції різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін;

- опрацювання та узагальнення висловлених у зверненнях громадян пропозицій та зауважень з питання, що потребує вивчення громадської думки.

 20. Вивчення громадської думки проводить здійснюється Радою, її виконавчими органами у такому порядку:

1) визначення:

- потреби у вивченні громадської думки з окремого питання;

- питання, з якого проводиться вивчення громадської думки, альтернативних пропозицій щодо його вирішення;

- строк, форми і методи вивчення громадської думки;

- на конкурсній основі дослідницьких організацій, фахівців, експертів, громадських організацій, які проводитимуть вивчення громадської думки;

- ступеня репрезентативності соціальних груп населення та заінтересованих сторін, думка яких досліджується;

2) отримання підсумкової інформації про результати вивчення громадської думки;

3) узагальнення громадської думки щодо запропонованого вирішення питань, що потребували вивчення громадської думки;

4) забезпечення врахування громадської думки під час прийняття Радою, її виконавчими органами остаточного рішення з питань, що потребували вивчення громадської думки;

5) оприлюднення на офіційному веб-сайті Ради та в інший прийнятний спосіб результатів вивчення громадської думки (у тому числі - звіту) протягом п’яти  робочих днів з моменту його завершення.

 

21. У звіті про результати вивчення громадської думки зазначаються:

1) найменування селищної ради, її виконавчих органів, які організували вивчення громадської думки (вивчали громадську думку);

2) найменування частини Красноріченської селищної територіальної громади у разі вивчення громадської думки на окремій частині селищної територіальної громади;

3) соціальні групи населення та заінтересовані сторони, вивчення думки яких проводилося;

4) тема та питання, з яких проводилося вивчення громадської думки;

5) методи, що застосовувалися для вивчення громадської думки;

6) ступінь допустимого відхилення від обраної моделі дослідження;

7) інформація про осіб, що проводили вивчення громадської думки;

8) узагальнення громадської думки щодо запропонованого вирішення питань, що потребували вивчення громадської думки та її врахування під час прийняття Радою, її виконавчими органами остаточного рішення;

9) обґрунтування прийнятого рішення у разі неврахування результатів вивчення громадської думки.

22. Для організації вивчення громадської думки з метою отримання об'єктивної та достовірної інформації Рада може відповідно до законодавства укладати договори з дослідницькими організаціями, фахівцями, експертами, інститутами громадянського суспільства про проведення на умовах відкритого конкурсу фахових, наукових соціологічних досліджень, спостережень, експрес-аналізу пропозицій різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін.

23. За порушення вимог цього Положення Рада, їх виконавчі органи  несуть відповідальність згідно з законодавством.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано