Красноріченська селищна військова адміністрація

Луганська область, Сватівський район

Положення про  Бюджет участі  Красноріченської селищної територіальної громади

Дата: 22.02.2022 09:44
Кількість переглядів: 238

 

Додаток 2 
до ПРОЕКТУ рішення Красноріченської селищної ради

                                                             від _____2021 р. № 22/___

 

 

Положення

про  Бюджет участі  Красноріченської селищної територіальної громади

на 2022 рік

 

Загальні положення

Це Положення визначає основні вимоги до організації і запровадження Бюджету участі Красноріченської селищної територіальної громади на 2022 рік (далі – Бюджет участі). Запровадження Бюджету участі має сприяти налагодженню системного діалогу органів місцевого самоврядування Красноріченської селищної ради з жителями, які проживають у межах громади, створенню умов для реалізації територіальною громадою права брати участь у процесі розроблення та ухвалення рішень щодо питань місцевого значення, покращенню інфраструктури громади. Подані для фінансування за рахунок коштів Бюджету участі проекти повинні бути спрямовані, зокрема, на безпеку та громадський порядок, благоустрій та інфраструктуру, соціальний захист або на створення зелених зон в громаді.

Терміни, що використовуються у цьому Положенні, вживаються у такому значенні:

автор проекту – особа, яка подає проект для участі у конкурсі;

бюджет участі – процес взаємодії Красноріченської селищної ради та її виконавчого органу з громадськістю, направлений на залучення жителів громади до участі у бюджетному процесі шляхом прийняття рішень щодо розподілу частини бюджету громади через подання відповідних ініціативних проектів розвитку, спрямованих на вирішення пріоритетних проблем громади та його жителів, та проведення голосування за такі проекти;

відповідальний виконавчий орган селищної ради (далі – відповідальний виконавчий орган) – відділ селищної ради, до повноважень якого належить розгляд та реалізація громадського проекту;

громадський проект (далі – проект) – документ, який визначає необхідність, доцільність та корисність здійснення у межах Бюджету участі заходів, спрямованих на соціально-економічний розвиток Красноріченської громади, покращення умов проживання та добробуту її жителів;

комісія з питань Бюджету участі (далі – Комісія) – постійно діючий колегіальний орган, який створюється для організації, підготовки та виконання основних заходів та завдань щодо впровадження та реалізації Бюджету участі;

конкурс громадських проектів (далі – конкурс) – процедура визначення жителями Красноріченської громади у порядку, встановленому Положенням, проектів-переможців серед загальної кількості представлених для голосування громадських проектів шляхом голосування;

проекти-переможці – проекти, які за результатами конкурсу набрали найбільшу кількість голосів;

пункт супроводу Бюджету участі – відповідальна особа, яка виконує функції прийому громадян з питань Бюджету участі (інформаційна підтримка, прийняття проектів, забезпечення процесу голосування тощо).

Видатки для реалізації Бюджету участі здійснюються за рахунок доходів бюджету Красноріченської селищної територіальної громади та на умовах співфінансування жителів Красноріченської селищної територіальної громади.

 Загальний обсяг Бюджету участі щорічно визначається Красноріченською селищною радою при затвердженні бюджету на відповідний період.

Проекти для фінансування за рахунок коштів Бюджету участі можуть подавати фізичні особи віком від 16 років, які є громадянами України, зареєстровані та проживають на територіїКрасноріченської селищної територіальної громади.

 Усі проекти (ідеї проектів), подані до Бюджету участі, є власністю територіальної громади та можуть вільно використовуватися Красноріченською селищною радою та її виконавчим комітетом, у тому числі, поза межами реалізації Бюджету участі. Автори проектів несуть юридичну відповідальність за порушення законодавства у сфері інтелектуальної власності. 

 

2. Етапи Бюджету участі

 

 Щорічна процедура та порядок реалізації Бюджету участі передбачає наступні етапи: 

  • затвердження параметрів Бюджету участі на плановий рік;
  • подання проектів;
  • прийняття і оцінка проектів для голосування;
  • голосування за проекти;
  • визначення проектів-переможців;
  • реалізація проектів-переможців;
  • звітування та оцінка результатів реалізації проектів.

 

3. Комісія з питань Бюджету участі

 

Для підготовки, організації та виконання основних заходів та завдань щодо реалізації Бюджету участі створюється Комісія з питань Бюджету участі (далі – Комісія), склад якої затверджується розпорядженням селищного голови.

До складу Комісії входять представники виконавчих органів селищної ради у кількості 12 осіб та представники громадських організацій та депутатського корпусу у кількості 5 осіб – за їх згодою.

 Основними завданнями Комісії є:

  • здійснення діяльності щодо загальної організації та супроводження Бюджету участі на усіх етапах, включаючи здійснення інформаційної, організаційної та методологічної підтримки авторів проектів;
  • проведення прийняття і оцінки проектів для голосування;
  • здійснення інших завдань, що випливають з мети створення Комісії.

Формою роботи Комісії є її засідання, що відбуваються за потребою.

Засідання Комісії є правочинним за умови участі в ньому більше половини членів від її загального складу.

Рішення Комісії приймаються простою більшістю голосів її членів і оформляються протоколом, який підписується головою та секретарем.

Комісією з питань Бюджету участі затверджуються наступні параметри Бюджету участі:

  • кількість пунктів супроводу Бюджету участі;
  • терміни початку і завершення прийому проектів;
  • терміни початку і завершення голосування за проекти;
  • термін визначення проектів-переможців;
  • інші параметри.

 

4. Пункти супроводу Бюджету участі

 

Інформація щодо визначених пунктів супроводу, місце їх розташування та графік роботи оприлюднюється на офіційному сайті Красноріченської селищної територіальної громади.

 

Пункти супроводу Бюджету участі виконують такі завдання:

  • інформаційний та методичний супровід учасників процесу;
  • видача бланків проектів;
  • прийняття проектів у паперовому та електронному вигляді на сайті громади в розділі Бюджет участі
  • ознайомлення мешканців із списком проектів, які прийняті для голосування;
  • забезпечення процесу голосування у паперовому вигляді та на офіційному сайті громади.

 

5.Інформаційна кампанія

 

Інформаційна кампанія проводиться на усіх етапах Бюджету участі.

Інформаційна кампанія передбачає:

  • ознайомлення жителів громади з основними процедурами та принципами Бюджету участі, а також заохочення жителів до підготовки та подання проектів;
  • інформування про етапи Бюджету участі, основні події у рамках Бюджету участі та їх терміни;
  • інформування щодо визначених пунктів супроводу Бюджету участі, місця їх розташування та графіку роботи;
  • представлення проектів-переможців, прийнятих для голосування;
  • поширення інформації стосовно ходу та результатів реалізації проектів;
  • співпраця з неурядовими організаціями з питань популяризації Бюджету участі та участі у інформаційній кампанії;
  • інші інформаційні заходи.

 

6.Порядок підготовки проектів

 

Проект розробляється автором за формою згідно з додатком 1 до Положення.

Назва проекту має бути викладена лаконічно, в межах одного речення. Оригінальні назви не повинні суперечити їх основній меті. Обов’язкове узгодження назви проекту зі спеціалістами Красноріченської селищної ради через пункти супроводу Бюджету участі.

План заходів з виконання Проекту повинен відображати етапи виконання проекту, зокрема закупівлю товарів (виконання робіт, надання послуг) (у залежності від потреб проекту).

Розрахунки, креслення, що розкривають сутність, цілі проекту та можливість його практичної реалізації, додаються автором до проекту, про що зазначається у формі проекту (назва додатку та кількість сторінок).

Проекти не повинні бути пов’язані з поточною роботою у відповідних галузях та сферах діяльності і поточним утриманням бюджетних установ.

Орієнтовна вартість пропозицій, представлених в рамках «малих» проектів не має перевищувати 30 тис.грн., вартість «великих» проектів від 50 до 100 тис.грн.

Обов’язкова частка небюджетного співфінансування проекту, яка забезпечується Автором проекту, має становити 2 % від загальної вартості проекту та вноситься на спеціальний рахунок , відкритий Виконавцем в органах Державної казначейської служби.

 

          Категорії проектів:

  • Безпека та громадський порядок аходи, спрямовані на посилення громадського порядку, безпеку громадян. Наприклад: встановлення  системи відеоспостереження, встановлення сферичних дзеркал (дорожні знаки) на небезпечних ділянках дороги тощо);
  • Благоустрій та інфраструктура: (облаштування велосипедних доріжок, паркувальних місць; облаштування зон відпочинку та озеленення територій, тощо);
  • Соціальний захист (забезпечення вільного доступу осіб з інвалідністю до об’єктів, закладів, тощо)
  • Екологія (проекти, які спрямовані на запобігання та ліквідацію забруднення навколишнього середовища, охорону природних ресурсів);
  • Спорт, культура та дозвілля (проекти, які спрямовані на популяризацію спорту та здорового способу життя, організацію активного та культурного дозвілля, тощо);
  • Інше.

При підготовці проекту автор забезпечує його відповідність таким вимогам:

 

  • проект відповідає нормам законодавства;
  • усі обов'язкові поля форми, наведеної у додатку 1 до Положення, заповнені;
  • питання реалізації проекту знаходиться в межах компетенції Красноріченської селищної ради;
  • реалізація проекту повинна бути спрямована на поліпшення комфорту проживання мешканців та естетичного вигляду громади, сприяти соціально-економічному, культурному і просторовому розвитку, впровадженню сучасних інноваційних проектів, зокрема які будуть реалізовані в будівлях та прилеглих територіях закладів та установ, які знаходяться у власності Красноріченської селищної територіальної громади, територіях загального користування (парках, скверах, майданчиках для паркування транспортних засобів тощо).
  • реалізація проекту не порушує прав інших осіб;
  • реалізація проекту не порушує прав інтелектуальної власності;
  • бюджет проекту, розрахований автором, включає усі витрати, пов’язані з реалізацією проекту (розробкою проектної документації; закупівлею сировини, матеріалів, комплектуючих; оплатою підрядним організаціям послуг логістики (доставка, зберігання); оплатою праці виконавців; інформуванням жителів про реалізацію проекту (у разі необхідності)) та наявністю спів фінансування проекту.

 

7. Порядок подання проектів

 

Проект подається автором до пункту супроводу Бюджету участі у електронному або паперовому вигляді.

Проект подається разом із списком осіб, які підтримали проект, за формою, наведеною у додатку 1 до Положення. Кількість осіб на підтримку проекту з обсягом фінансування 100 тис. грн повинна становити не менше 60, проекту з обсягом фінансування 30 тис. грн  не менше 30 осіб. 

Подання проекту у паперовому вигляді здійснюється за умови пред’явлення автором оригіналу паспорту громадянина України (посвідчення на постійне проживання в Україні). При поданні проекту у електронному вигляді, автор вносить серію і номер зазначених документів до електронної системи та прикріплює їх скановану копію.

Проекти, подані до пунктів супроводу Бюджету участі, передаються до Красноріченської селищної ради щоденно не пізніше дня, наступного за днем, коли був поданий проект.

Відповідальний виконавчий орган селищної ради забезпечує внесення у електронну систему проектів, поданих у паперовому вигляді, протягом трьох робочих днів з дня отримання таких проектів.

Автор проекту у будь-який момент може зняти свій проект з розгляду, але не пізніше ніж за 7 календарних днів до початку голосування.

В рамках Бюджету участі Красноріченської громади не фінансуються проекти, які:

  • суперечать чинному законодавству України; напрямкам діяльності, визначеним місцевими комплексними, цільовими та галузевими програмами;
  • передбачають виключно розробку проектної документації;
  • реалізація яких передбачає залучення додаткової штатної чисельності до штату бюджетної установи та постійного її утримання за рахунок коштів бюджету;
  • передбачають виконання робіт на територіях, які поза межами громади;
  • носять комерційний характер;
  • передбачають створення окремих комунальних підприємств, закладів, установ, організацій;
  • передбачають виконання робіт з облаштування прибудинкових територій або територій в секторі індивідуальної житлової забудови на умовах співфінансування (частково з місцевого бюджету та частково за кошти мешканців);
  • передбачають виконання робіт на які передбачені кошти іншими програмами Новопсковської селищної територіальної громади.  

 

8.Оцінка і відбір проектів

 

Відповідальний виконавчий орган селищної ради здійснює попередню оцінку проекту з метою перевірки його на предмет:

  • відповідності назви та ідеї проекту його змісту;
  • повноти заповнення усіх обов’язкових полів проекту за формою та у обсязі, що відповідають нормам Положення;
  • наявності співфінансування ініціаторів проекту;
  • відповідності підписів осіб на підтримку проекту установленим вимогам;
  • відповідності цензурі.

 

У разі, якщо форма проекту є неповною або заповненою з помилками, відповідальна особа виконавчого органу Красноріченської селищної ради у телефонному режимі або електронною поштою повідомляє про це автора проекту. Автор проекту протягом 7 календарних днів з дня отримання відповідного повідомлення, але не пізніше встановленого дня закінчення прийняття проектів, надає необхідну інформацію або вносить необхідні корективи у проект. У іншому випадку – проект відхиляється.

Відповідальний виконавчий орган Красноріченської селищної ради надає Комісії з питань Бюджету участі звіти про аналіз відповідності проектів (додаток 2). Комісія протягом 6 днів з дня отримання звітів приймає висновки щодо прийняття проектів до голосування за формою, наведеною у додатку 3 до Положення.

При виявленні двох і більше схожих проектів Комісія має право рекомендувати авторам їх об’єднати. Об’єднання проектів здійснюється шляхом створення нового проекту.

У разі, якщо протягом 7 календарних днів з дня відправлення авторам проектів пропозицій про об’єднання проектів, автори проектів не дійдуть згоди і не опрацюють спільної позиції щодо проекту або знімуть одну з пропозицій, проекти розглядатимуться у своєму початковому варіанті.

Внесення будь-яких змін до проектів, зокрема, зміна локалізації чи об’єднання з іншими проектами, можливі лише за згодою авторів відповідних проектів.

 

Комісія може прийняти рішення про відмову у прийнятті проекту для голосування з наступних причин:

  • автор проекту надав неправдиві відомості про себе;
  • проект суперечить законодавству України;
  • у рамках проекту передбачається виключно розробка проектно-кошторисної документації;
  • проект має незавершений характер (виконання одного із заходів в майбутньому вимагатиме прийняття подальших заходів та/або потребуватиме додаткового виділення коштів з бюджету Красноріченської селищної ради);
  • проект суперечить діючим програмам розвитку міста або дублює завдання, які передбачені цими програмами і плануються для реалізації на відповідний бюджетний рік;
  • реалізація проекту планується на землях або об’єктах некомунальної форми власності;
  • у рамках проекту передбачено витрати на утримання та обслуговування об’єкту у сумі, що перевищує вартість реалізації проекту.

 

Проекти, щодо яких Комісією здійснено висновок щодо невиставлення їх на голосування, участь у голосуванні брати не можуть.

 

Усі проекти, що отримали позитивну оцінку Комісії, публікуються у електронній системі не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку голосування.

 

9.Голосування за проекти

 

Голосування за проекти здійснюється шляхом заповнення бланку голосування у електронному вигляді або на паперових носіях за формою, наведеною у додатку 4 до Положення.

Одна особа може проголосувати не більше, ніж за два проекти: один голос за проект до 100 тис.грн, один голос за проект до 30 тис.грн.

Голосування у електронному вигляді здійснюється у електронній системі за допомогою авторизації мешканця Красноріченської громади через електронну пошту.

Голосування на паперових носіях здійснюється у пунктах супроводу Бюджету участі і здійснюється за пред’явлення оригіналу паспорту (посвідчення на постійне проживання) шляхом заповнення бланку голосування.

 

Бланк голосування можна отримати шляхом:

 

  • роздрукування його із електронної системи;
  • отримання його паперової форми у пункті супроводу Бюджету участі.

 

Голосування не може тривати менше 10 календарних днів.

Голоси, подані на бланках голосування на паперових носіях до пунктів супроводу Бюджету участі, передаються до Красноріченської селищної ради щоденно не пізніше дня, наступного за днем, коли був поданий такий голос.

 

10.Визначення переможців

 

Підсумки голосування встановлюються шляхом підрахунку кількості голосів, відданих за той чи інший проект. Підрахунок голосів в електронному та паперовому варіантах організовує та узагальнює Комісія з питань Бюджету участі.

Переможцями голосування є проекти, які набрали найбільшу кількість голосів за рейтинговою системою. Якщо в результаті голосування два або декілька проектів отримали однакову кількість балів, пріоритетність  проектної пропозиції визначається жеребкуванням, яке проводить комісія з питань бюджету участі за присутності авторів.

Кількість переможців проекту обмежується обсягом бюджетних асигнувань, передбачених Програмою на відповідний період для фінансування проектів за рахунок коштів Бюджету учасні Красноріченської селищної територіальної громади.    

В разі нестачі коштів на реалізацію пропозиції чергового проекту з переліку проектів-переможців, до уваги береться наступний з проектів-переможців, орієнтовна вартість реалізації якого не призведе до перевищення суми коштів, передбачених Програмою на відповідний період для фінансування проектів за рахунок коштів Бюджету участі Красноріченської селищної територіальної громади.       

Підсумки голосування фіксуються в протоколі засідання Комісія з питань бюджету участі, засвідчуються підписами усіх присутніх на засіданні членів Комісіі.

Всі спірні питання, які виникають протягом голосування, вирішуються Комісією з питань Бюджету участі колегіально шляхом відкритого голосування. За наявності рівної кількості голосів «за» і «проти» голос голови Координаційної ради є вирішальним.

Списки проектів-переможців фіксуються в протоколі засідання Комісії з питань Бюджету участі, засвідчуються підписами усіх присутніх на засіданні членів Комісії.

Інформація про проекти-переможці публікується на офіційному сайті Красноріченської селищної територіальної громади.

 

11. Затвердження видатків для реалізації проектів-переможців у складі бюджету Красноріченської селищної територіальної громади

 

На підставі протоколу засідання ради з проведення конкурсу щодо визначення переможця головний розпорядник коштів готує пропозиції до показників місцевого бюджету (з необхідними обґрунтуваннями, розрахунками та бюджетними запитами) за особистим підписом керівника.

Красноріченська селищна рада включає показники та іншу інформацію щодо проектів-переможців – до проекту бюджету Красноріченської селищної територіальної громади на плановий рік та документів, що до нього додаються, з урахуванням вимог Бюджетного кодексу України.

У разі збільшення кошторису витрат, порівняно з поданим на конкурс, що пов'язано зі змінами в чинному законодавстві України, підвищенням мінімальної заробітної плати, курсу валют, розрахунку проектно-кошторисної документації тощо, головний розпорядник коштів узгоджує з автором проекту шляхи його реалізації (збільшення обсягу внеску конкурсанта та/або зменшення обсягу запланованого придбання товарів, виконання робіт та надання послуг за проектом або залучення коштів з інших джерел, не заборонених чинним законодавством України).

 

12.Реалізація проектів та звітність

 

Після затвердження в установленому порядку бюджету Красноріченської селищної територіальної громади відповідальні виконавчі органи забезпечують реалізацію проектів відповідно до законодавства.

Автори проектів-переможців можуть здійснювати контроль за реалізацією своїх проектів.

Відповідальні виконавчі органи готують узагальнений звіт про стан реалізації проектів за формою згідно з додатком 5 до Положення у терміни до 31 січня наступного року, наступного за звітним.

 Звіти про реалізацію кожного проекту оприлюднюються на офіційному веб-сайті Красноріченської селищної ради.

 

 

Селищний голова                                                                            Сергій ГЛУЩЕНКО

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано